شناسهٔ خبر: 59023458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش روستا و رسانه ؛ يکي از کارآفرينان

همایش روستا و رسانه با حضور جمعی از کارآفرینان روستا‌های کشور در سالن همایش بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، جنگلبانی یکی از این کار آفرینان که از روستای پاتاق از توابع کرمان به این همایش امده بود، در جمع حاضران همایش گفت: فعالیت ما در بخش شیلات، تولید پوشاک و البسه و نیز کشاورزی است.

این کار آفرین با اشاره به وجود بستر‌های مختلفی که برای فعالیت در روستا اماده است تاکید کرد حمایت و توجه بیشتر مسیولان را برای برطرف شدن مشکلات موجود در این روستا را در زمینه‌های مختلف اعم از بهداشت و تولید خواستاریم.

وی احداث سه پرورشگاه ماهی که سبب اشتغالزایی ۱۵ نفر در روستا شده، کارگاه تولیدی پوشاک، کارگاه تولیدی زنبور عسل تشکیل صندوق خرد بنیان که به هر بانویی که در منزل اشتغال داشته باشد حدود ۴ تا ۵ میلیون وام داده می‌شود، و نیز احداث کارگاه بسته بندی میوه جاتی که در ان روستا برداشت می‌شود مانند انجیر و انار و زیتون را از فعالیت‌های خود عنوان کرد.

جنگلبانی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر در حال احداث یک سردخانه بزرگ همراه با مکانی بزرگ برای بسته بندی میوه جات هستیم.

اين کارآفرين تصریح کرد: بعد از زلزله شرایطی در روستا ایجاد کردیم که از مهاجرت روستاییان به شهر نیز جلوگیری کردیم. حتی شرایطی فراهم کردیم که حدود ۱۰ خانوار به خاطر بازسازی منازلشان از کرج و تهران و دیگر جا‌ها مجددا به روستا بازگشتند.

 

<div id="video-display-embed-code_9315118"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3772855/9315118?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما