شناسهٔ خبر: 58963335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس کانون وکلای استان قزوین:

نقد قوانین منجربه اصلاحات اساسی می‌شود

رئیس کانون وکلای استان قزوین گفت: گاهی نقد قوانین منجر به اصلاحات اساسی می‌شود که عدم توجه به این نقدها باعث به وجود آمدن انباشت و تورم قوانین شده و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین معضلات سیستم قضایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی نحوی، رئیس کانون وکلای استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۷اسفند روز وکیل مدافع برگزار شد، اظهارکرد: ما معتقدیم همانطور که استقلال مقام محترم قضایی و دستگاه قضا اهمیت ویژه‌ای در اجرای عدالت و دادرسی منصفانه دارد، استقلال وکیل و کانون وکلا نیز به همان میزان مهم است چون وکیل به دادگاه و به سیستم قضایی در اجرای بهتر عدالت کمک می‌کند.

او در خصوص تصویب قانون تسهیل کسب و کار در مجلس شورای اسلامی افزود: علی‌رغم تمام اظهارنظرهای کارشناسی که توسط اساتید حقوق ومتولیان حرفه وکالت صورت پذیرفت اما این قاون در مجلس تصویب شد.

نحوی گفت: ضمن احترام به اجرای قانون اما گاهی نقد قوانین منجر به اصلاحات اساسی می‌شود، بنابراین بهتر بود که نقدها در زمان تصویب قانون تسهیل کسب و کار مورد توجه قرار می‌گرفت و امروز عدم توجه به این نقدها باعث به وجود آمدن انباشت و تورم قوانین نمی‌شد که در حال حاضر این موضوع یکی از بزرگ‌ترین معضلات سیستم قضایی است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین براساس این طرح شرکت‌های خصوصی می‌توانند از نماینده حقوقی به جای وکیل استفاده کنند که در صورت تبدیل شدن این طرح به قانون، هرفردی که از دانشگاه لیسانس حقوقی دریافت کند، فارغ از هرگونه تخصص می‌تواند به عنوان وکیل در بخش خصوصی مشغول به فعالیت شود.

رئیس کانون وکلای استان قزوین تصریح کرد: سال آینده تمام تلاش خود را برای رایزنی با مجلس درخصوص قانون تسهیل کسب و کار که اولویت نهاد وکالت است، خواهیم کرد تا اصلاحاتی صورت گیرد.

او افزود: قوه قضاییه، مرکز پژوهش‌های مجلس، نهاد وکالت، مرکز وکلا و مشاوره این چهار مجموعه به عنوان بدنه تخصصی، مخالفت خود را با تصویب این طرح اعلام کردند و برای ما به عنوان نهاد وکالت جای تعجب است که علی‌رغم وجود این مخالفت‌ها اما زمزمه‌هایی از پیگیری این طرح به گوش می‌رسد.

نحوی گفت: در استان قزوین ۸دانشگاه معتبر وجود دارد که دانشجویانی را در رشته حقوق می‌کنند، به همین جهت امروز شاهدیم با قانون تسهیل کسب و کار افرادی با نمرات زیر ۱۰وارد حرفه وکالت می‌شوند که با این کار طراز علمی و سقف جذب وکیل را حذف کردند.

رئیس کانون وکلای استان قزوین اظهارکرد: اکنون دراستان قزوین ۸۹۶وکیل، ۸۱۷ وکلای فعال و ۱۲۸کارآموز وجود دارد که مجموع وکلا و کارآموزان استان نیز به یک‌هزار و ۱۵۸نفر می‌رسد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما