شناسهٔ خبر: 58865562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سواحل مکران مسیری برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور است

وزیر کشور ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان را برای توسعه کشور مهم دانست و افزود: سواحل مکران مسیری برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در جشنواره طلایه داران سواحل مکران که در چابهار برگزار شد، با اشاره به جشن انقلاب در ۲۲ بهمن و ایام رجب و شعبان افزود: این شور حضور مردم عزیزمان را در این خطه بسیار بسیار مهم، ارزشمند، راهبردی، زیبا و تنها شهر اقیانوسی ایران در استان سیستان و بلوچستان ستودنی است.

وزیر کشور افزود: این جشنواره تجلی وحدت، همبستگی، همدلی، همراهی و یگانگی ملت بزرگ ایران، مردم این سرزمین کهن و بزرگ، مردم سیستان و بلوچستان است که امروز میزبان ۲۱ استان دیگر هستند.

وحیدی همچنین گفت: مردم با صفا، با صمیمیت، بزرگ و غیور و مرزداران رشید این دیار، اعم از بلوچی و سیستانی دست در دست هم میزبان ۲۱ استانند تا راهی نو برای رشد، ترقی و تعالی به سمت اهداف بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران قوی بیابند و به پیش بروند.

دکتر وحیدی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان یک مرکز وحدت است؛ مرکزی است که با توجه به همه ظرفیت‌های بزرگ آن باید مرکز مهمی در توسعه و تعالی کشور باشد.

وزیر کشور در ادامه گفت: این ظرفیت در این استان و شهرستان بسیار فراوان است، شهرستان چابهار با همه زیبایی‌ها و سواحل مکران که نقطه ارزشمند و بزرگی در تاریخ ما است، مسیری برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور است.

وحیدی با بیان اینکه همه دل در گرو یک ایران بزرگ، قدرتمند و متحد داریم، تصریح کرد: افتخار همه ما است که پرچم، سرود، نام مفاخر و بزرگان این سرزمین به قلب انسان‌ها آرامش می‌دهد.

وزیر کشور تاکید کرد: ما در پیرامون مکتب بزرگ اسلام دور هم جمع هستیم تا برگ جدیدی بر افتخارات ۴۳ ساله انقلاب اسلامی که اکنون در چهل وچهارمین سالگرد آن قرار گرفته‌ایم، بیفزاییم و گامی نو در این مسیر متعالی برداریم.

وی همچنین گفت: مردم این دیار همواره با شعف، شور، دلبستگی، جوشش و حرکت انقلابی خود تاریخ ساز خواهند بود و امروز نیز در این جایگاه قرار دارند.

وزیر کشور با اشاره به وجود ارتباط عمیق، صمیمی و با همبستگی بین اقشار مختلف مردم ایران، عنوان کرد: بسیار جای افتخار دارد که در چنین سرزمین عزیز و نظام مقدسی که با نام اسلام عزیز و با یاد پیامبر اعظم (ص)، این حرکت را به جلو می‌برد، به سر می‌بریم.

دکتر وحیدی برگزاری جشنواره طلایه داران سواحل مکران را برای نشان دادن ظرفیت‌ها و اصالت‌های این منطقه مهم توصیف کرد و گفت: این ظرفیت بسیار بزرگ است و باید آن را پاس بداریم و تقویت کنیم.

وی در پایان برای همه کسانی که به نام ایران بزرگ، این سرزمین کهن و اسلام عزیز تلاش می‌کنند و کرده اند، آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

نظر شما