شناسهٔ خبر: 58866815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وحیدی: همه دل در گروی ایران "بزرگ، قدرتمند و متحد" داریم/ "پرچم و سرود ایران" به انسان ‌آرامش می‌دهد

وزیر کشور با بیان "همه دل در گروی یک ایران بزرگ، قدرتمند و متحد داریم" گفت: افتخار همه ماست که پرچم، سرود، نام مفاخر و بزرگان این سرزمین به قلب انسان‌ها آرامش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در جشنواره طلایه‌داران سواحل مکران که در چابهار برگزار شد، با اشاره به جشن انقلاب در 22 بهمن و ایام رجب و شعبان اظهار داشت: این شور حضور مردم عزیزمان در این خطه بسیار بسیار مهم، ارزشمند، راهبردی، زیبا و تنها شهر اقیانوسی ایران در استان سیستان و بلوچستان ستودنی است. این جشنواره تجلی وحدت، همبستگی، همدلی، همراهی و یگانگی ملت بزرگ ایران، مردم این سرزمین کهن و بزرگ، مردم سیستان و بلوچستان است که امروز میزبان 21 استان دیگر هستند.

وزیر کشور افزود: مردم باصفا، باصمیمیت، بزرگ و غیور و مرزداران رشید این دیار، اعم از بلوچی و سیستانی دست در دست هم میزبان 21 استانند تا راهی نو برای رشد، ترقی و تعالی به‌سمت اهداف بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران قوی بیابند و به پیش بروند.

وحیدی ابراز کرد: سیستان و بلوچستان یک مرکز وحدت است؛ مرکزی است که با توجه به همه ظرفیت‌های بزرگ آن باید مرکز مهمی در توسعه و تعالی کشور باشد.

وی یادآور شد: این ظرفیت در این استان و شهرستان بسیار فراوان است، شهرستان چابهار با همه زیبایی‌ها و سواحل مکران که نقطه ارزشمند و بزرگی در تاریخ ماست، مسیری برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور است.

وزیر کشور با تأکید به اینکه "همه دل در گروی یک ایران بزرگ، قدرتمند و متحد داریم"، اظهار کرد: افتخار همه ماست که پرچم، سرود، نام مفاخر و بزرگان این سرزمین به قلب انسان‌ها آرامش می‌دهد.

وحیدی تأکید کرد: ما پیرامون مکتب بزرگ اسلام دور هم جمع هستیم تا برگ جدیدی بر افتخارات 44ساله انقلاب اسلامی که اکنون در چهل و چهارمین سالگرد آن قرار گرفته‌ایم، بیفزاییم و گامی نو در این مسیر متعالی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: مردم این دیار همواره با شعف، شور، دلبستگی، جوشش و حرکت انقلابی خود تاریخ‌ساز خواهند بود و امروز نیز در این جایگاه قرار دارند.

وزیر کشور با اشاره به وجود ارتباط عمیق، صمیمی و همبستگی بین اقشار مختلف مردم ایران، عنوان کرد: بسیار جای افتخار دارد که در چنین سرزمین عزیز و نظام مقدسی که با نام اسلام عزیز و با یاد پیامبر اعظم(ص)، این حرکت را به جلو می‌برد، به‌سر می‌بریم.

وحیدی برگزاری جشنواره طلایه‌داران سواحل مکران را برای نشان دادن ظرفیت‌ها و اصالت‌های این منطقه مهم توصیف کرد و گفت: این ظرفیت بسیار بزرگ است و باید آن را پاس بداریم و تقویت کنیم.

وی در پایان برای همه کسانی که به نام ایران بزرگ، این سرزمین کهن و اسلام عزیز تلاش می‌کنند و کرده‌اند، آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

تأکید وزیر کشور بر بخش توسعه نخلستان‌ها

وزیر کشور همچنین در جریان بازدید از نمایشگاه سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در جشنواره «طلایه‌داران شکوه خلیج همیشه فارس» از مدیریت باغداری «خدابنده هیبت‌زهی» نخلکار نمونه کشوری و استانی شهرستان سیب و سوران تقدیر کرد.

احمد وحیدی پس از بازدید توانمندی‌ها و استعدادهای بخش کشاورزی و توانمندی‌های زنان عضو صندوق‌های خرد روستایی و عشایری در محل غرفه‌های سازمان جهاد کشاورزی، ترویج نحوه عملکرد کشاورز نمونه نخلکار در دستیابی به رکورد تولید 36 تن خرما در هر هکتار تأکید کرد و گفت: تولیدات بخش کشاورزی با نگاه به صادرات محصولات می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد منطقه و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید داشته باشد.

وی تصریح کرد: با تلاش مسئولان بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان طرح‌های شاخصی در دست اجراست که امید است در آینده نزدیک شاهد شکوفایی بخش کشاورزی این استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در جریان بازدید وزیر کشور از نمایشگاه شاخص‌ترین پروژه در دست اجرای بخش کشاورزی را توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری و بازارپسند، کشت‌های گلخانه‌ای، باغات میوه‌های گرمسیری خصوصاً موز برای خودکفایی کشور به تولید موز، توسعه واحدهای مرغداری برای دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت مرغ، توسعه زنجیره ارزش تولید محصولات کشاورزی و صنایع مرتبط، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت‌های قراردادی برشمرد.

انتهای پیام/+

نظر شما