شناسهٔ خبر: 58841142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ششمین گردهمایی پایش عملکرد اجرای قانون حدنگار (کاداستر)/ نیرو‌های مسلح در اجرای قانون حدنگار پیشرفت ۹۲ درصدی دارند

نیرو‌های مسلح تاکنون در اجرای قانون حدنگار ۹۲ درصد پیشرفت داشته‌اند و نیرو‌های مسلح از جمله دستگاه‌های پیشتاز در اجرای قانون جامع حدنگار می‌باشند

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ششمین گردهمایی پایش عملکرد اجرای قانون حدنگار (کاداستر) در املاک و اراضی نیرو‌های مسلح با حضور امیر دریادار خواجه‌امیری معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع، نامجوی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، ضمیری رئیس املاک و اراضی وزارت دفاع، معاونین مهندسی نیرو‌های مسلح، نمایندگان ستادکل نیرو‌های مسلح (آماد و بازرسی) و تمامی نمایندگان مرتبط با موضوع حدنگار نیرو‌های مسلح و سازمان ثبت در ٣١ استان به صورت حضوری _ وبیناری به میزبانی سازمان املاک و اراضی وزارت دفاع در مرکز فرماندهی ستاد فراجا برگزار شد.

در این گردهمایی علاوه بر پایش و بررسی عملکرد برنامه کاری مصوب ابلاغی، از عوامل مؤثر در اجرای قانون حدنگار در سطح نیرو‌های مسلح و سازمان ثبت تقدیر صورت گرفت.

با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته و زیرساخت‌های ایجاد شده، از ابتدای توافق‌نامه مورخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ فی مابین نیرو‌های مسلح و سازمان ثبت بالغ بر ۲۲ هزار سند مالکیت تک برگ با مساحت ۳۵۷ هزار هکتار صادر شده است.

تاکنون نیرو‌های مسلح در اجرای قانون حدنگار ۹۲ درصد پیشرفت داشته‌اند و نیرو‌های مسلح از جمله دستگاه‌های پیشتاز در اجرای قانون جامع حدنگار است. این اقدام مهم علاوه بر مدیریت بهینه دارایی‌های دولت، تأثیر بسزایی در جلوگیری از پدیده شوم زمین‌خواری، تضییع حقوق بیت‌المال، صرفه‌جویی در هزینه‌های ثبتی، تثبیت اراضی و املاک نیرو‌های مسلح داشته است.

گفتنی است، اقدامات صورت گرفته در این خصوص در نیرو‌های مسلح تقدیر و تحسین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، ستادکل نیرو‌های مسلح و سازمان ثبت را نیز به همراه داشته است.

پایان پیام/

نظر شما