شناسهٔ خبر: 58703420 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۱۰ بازی موبایلی برتر جایگزین لست آو آس که باید به سراغشان بروید

پیش به سوی دنیایی پساآخرالزمانی / Gamers Gossip

صاحب‌خبر -

بازی‌های زامبی محور همیشه پتانسیل‌های بسیار بالایی برای به تصویر کشیدن داشتند. این بازی‌ها درست از همان ابتدای کار؛ ثابت کردند که برای جذابیت، ابدا نیازی به ریخت و پاش‌های اضافی نیست و صرفا می‌توان با استفاده از چندین المان خلاقانه، یک بازی خوب را ساخت. خوشبختانه امروزه نیز بازی‌ها و فیلم‌های بسیاری با اقتباس از دنیای پساآخرالزمانی زامبی‌ها ساخته شده است که هرکدامشان پتانسیل‌های خودشان را داشتند و تجربه‌شان نیز ابدا خالی از لطف نیست. بنابراین فرقی چندانی هم نمی‌کند که موبایل گیمر هستید، یا علاقه‌مند به تجربه بازی‌های کنسولی؛ عناوین زامبی‌محور همیشه گزینه فوق‌العاده برای شما هستند که می‌توانید با خیالی آسوده به سراغشان بروید.

همچنین از طرفی نیز؛ وقتی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ بازی شاهکار The Last of Us از استودیوی ناتی داگ منتشر شد، هیچکسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی چنین عنوانی بتواند تبدیل به یکی از افسانه‌ای‌ترین بازی‌های پلی‌ استیشن شود. The Last of Us بقدری فوق‌العاده بود که چندین دنباله و آثار سینمایی نیز با اقتباس از همین بازی ساخته شد. اما یکی از برترین فیلم‌های ساخته شده از The Last of Us در سال ۲۰۲۳ توسط شبکه HBO اکران شد و خیلی زودتر از آن‌چیزی که انتظار می‌رفت نیز؛ طرفدار پیدا کرد. بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی The Last of Us هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم نگاهی به ۱۰ مورد بهترین بازی‌های موبایلی بیندازیم که جایگزین خوبی برای The Last of Us هستند.

Last Day on Earth: Survival

بازی موبایلی بازی موبایلی

برای شروع لیست‌مان؛ شاید بد نباشد که در ابتدا به سراغ بازی فوق‌العاده Last Day on Earth: Survival برویم. این بازی توسط استودیوی مستقلی به نام Kefir برای گوشی‌های هوشمند توسعه پیدا کرده است و تاکنون نیز بیش از ۱۰۰ میلیون‌بار دانلود شده. Last Day on Earth: Survival خودش را یک بازی نقش آفرینی با المان‌های استراتژیک معرفی می‌کند که خط داستانی فوق‌العاده‌ای را به تصویر می‌کشد. داستان بازی درباره فردی است که پس از سال‌ها از کما خارج می‌شود و خودش را در فضایی پساآخرالزمانی پیدا می‌کند که توسط زامبی‌ها احاطه شده. حال شما باید به این فرد کمک کنید تا برای بقای خودش تلاش کند و به دنبال راهی برای نجات خودش بگردد.

خوشبختانه بازی موبایلی Last Day on Earth: Survival از نظر بصری نیز عملکرد کاملا خوبی دارد. بازی دست شما را در انجام ماموریت‌ها و همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی کاراکترتان کاملا باز می‌گذارد و بقدری که باید دوست داشتنی است که هرکسی به سراغش بروید. بنابراین اگر به دنبال یک بازی زامبی‌ محور و یا جایگزین خوبی برای سریال The Last of Us هستید، Last Day on Earth: Survival می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شروع در این لیست باشد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Zombeast: Zombie Shooter

بازی موبایلی بازی موبایلی

قطعا همه می‌دانند که برای زنده ماندن در جهنم زامبی‌ها نیاز به یک سلاح دارند. بنابراین شاید بد نباشد که در ادامه مسیر این لیست، نگاهی به یکی از بهترین شوترهای موبایلی بیندازیم که شما را به همراه خودش وارد دنیایی نفرین‌شده می‌کند. بازی موبایلی Zombeast: Zombie Shooter جزو آن دسته از عناوینی است که در نگاه اول چیز چندانی برای ارائه کردن ندارد. منتهی به محض اینکه شما به این بازی فرصت دهید، Zombeast: Zombie Shooter آن روی جذاب خودش را به شما نشان می‌دهد و تبدیل به یکی از بهترین تجربیات شما نیز خواهد شد.

همچنین بازی موبایلی Zombeast: Zombie Shooter شاید چندان از نظر داستانی جایگزین خوبی برای The Last of Us نباشد، اما قطعا جزو یکی از بهترین شوترهای موبایلی محسوب می‌شود که گرافیک خوبی نیز دارد. از طرفی نیز جالب است بدانید که بازی موبایلی Zombeast: Zombie Shooter به صورت کاملا آفلاین قابل اجراست و این موضوع نیز تبدیل به یکی دیگر از دلایلی شده که این بازی زامبی محور موبایلی را لایق بودن در این لیست کرده‌اند.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

LifeAfter

بازی موبایلی بازی موبایلی

خوشبختانه امروزه وقتی صحبت از بهترین‌های موبایلی می‌شود، استودیوی NetEase جزو آن دسته از بازی‌سازهایی است که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. LifeAfter نه‌تنها جایگزین فوق‌العاده‌‌ای برای بازی The Last of Us است، جزو یکی از بهترین بازی‌های زامبی‌ محور موبایلی نیز به شمار می‌رود که موفق شده تا طرفداران بسیاری را نیز پیدا کند. بطوری که امروزه بازی LifeAfter صرفا روی اندروید بیش از ۱۰ میلیون‌بار دانلود شده و امتیازات خوبی را نیز از سوی کاربران و منتقدان دریافت کرده است. همچنین بازی موبایلی LifeAfter تلاش کرده که با استفاده از المان‌های اکشن – نقش آفرینی؛ دنیایی به مراتب جذاب‌تری را به مخاطبان نشان دهد.

خبر خوب دیگر برای طرفداران بازی The Last of US این است که استودیوی NetEase این بازی را به صورت کاملا رایگان برای پی‌سی نیز منتشر کرده و قابلیت پشتیبانی از کراس پلتفرم بازی LifeAfter نیز سبب شده تا شما بتوانید این بازی را حتی با دوستانتان نیز بدون دردسر خاصی تجربه کنید. بنابراین اگر به دنبال جایگزین خوبی برای The Last of Us روی موبایل هستید، بازی LifeAfter از استودیوی NetEase یکی از بهترین گزینه‌ها در این لیست است.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Dark Days: Zombie Survival

بازی موبایلی بازی موبایلی

استودیوی بازی‌سازی Azur Interactive Games اکثریت ما به دلیل ساخت بازی‌های باکیفیتی مانند Modern Strike Online و یا حتی بازی World War Heroes می‌شناسیم. سابقه بسیار خوب این استودیو در ساخت بازی‌های شوتر باعث شده تا ما ناخودآگاه انتظارات بالایی از بازی‌های Azur Interactive Games داشته باشیم و بازی زامبی محور موبایلی Dark Days: Zombie Survival نیز مصداقی عالی برای این موضوع است. همچنین این بازی موبایلی شما را به همراه خودش به دنیایی نفرین‌شده می‌برد که تمام انسان‌ها در آن توسط ویروسی مرگبار تبدیل به زامبی شده‌اند و شما نیز در همین بین باید به دنبال راهی برای نجات خودتان باشید.

همچنین خوشبختانه بازی موبایلی Dark Days: Zombie Survival در نگاه اول درست مانند دیگر بازی‌های زامبی محور موبایلی است. اما اگر کمی بیشتر در دنیای این بازی غرق شوید، متوجه خواهید شد که بازی Dark Days: Zombie Survival قابلیت‌های بسیار دوست داشتنی‌تری را به ارمغان آورده که سبب جذابیت این بازی موبایلی در مقایسه با دیگر بازی‌ها شده است. جالب است بدانید که گرافیک خوب و سیستم مبارز‌ه‌ای Dark Days: Zombie Survival نیز دست به دست هم داده‌اند تا این بازی موبایلی جایگزین خوبی برای The Last of Us روی گوشی‌های هوشمند باشد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Into the Dead 2

بازی موبایلی بازی موبایلی

چه اتفاقی خواهد افتاد که اگر ما یک بازی اکشن موبایلی را با المان‌های رانر ترکیب کنیم؟ این دقیقا همان چیزی است که بازی موبایلی Into the Dead 2 به سراغش رفته. سری بازی‌های Into the Dead جزو محبوب‌ترین عناوین رانر روی موبایل هستند که نسخه دوم آن نیز درست در سال ۲۰۱۷ توسط استودیوی PikPok برای پلتفرم موبایل و کنسول نینتندو سوئیچ منتشر شد. بازی موبایلی Into the Dead 2 بقدری موفقیت‌آمیز بود که توانست به امتیاز متای ۸۴ دست پیدا کند و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های زامبی محور موبایلی نیز شناخته می‌شود.

همچنین منتهی با تمام این توضیحات، یکی از عمده دلایلی که بازی Into the Dead 2 تبدیل به جایگزینی خوب برای بازی The Last of Us کرده، گرافیک نسبتا خوب و از همه‌تر؛ خط داستانی آن است. خوشبختانه از طرفی نیز؛ داستان این بازی موبایلی درست به اندازه‌ای که باید روایتی جذاب دارد و مکانیزم‌های رانر آن نیز؛ دست به دست هم داده‌اند تا بازی موبایلی Into the Dead 2 تبدیل به جایگزینی خوب برای عنوان دوست داشتنی The Last of Us روی موبایل شود.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

The Walking Dead: Survivors

بازی موبایلی بازی موبایلی

با افزایش محبوبیت بازی‌های زامبی محور روی موبایل؛ هیچ جای تعجبی نداشت که پای یکی از بزرگ‌ترین آثار سینمایی زامبی به دنیای بازی‌های موبایلی نیز باز شود. The Walking Dead: Survivors درست همان عنوانی موبایل که موبایل گیمرها به آن نیاز داشتند. این بازی درست در سال ۲۰۲۱ و توسط استودیوی Galaxy Play Technology Limited صرفا برای موبایل توسعه پیدا کرد. این بازی موبایلی این‌بار بیخیال سریال The Walking Dead شده بود و به سراغ کمیک‌بوک‌های این دنیای سینمایی رفته بود تا با استفاده از پتانسیل‌های آن؛ یک بازی باکیفیت موبایلی را بسازد که در نتیجه این امر نیز؛ The Walking Dead: Survivors تبدیل به یک بازی فوق‌العاده شد که بیش از ۸۰ شخصیت مختلف از دنیای کمیک‌بوک‌های The Walking Dead را داشت.

The Walking Dead: Survivors خودش را یک بازی نقش آفرینی – استراتژیک معرفی می‌کرد که از شما می‌خواست تا پناهگاه خودتان را در دل سرزمینی نفرین‌شده بنا کنید و طبیعتا مراقب منابعی که دارید؛ باشید. گیم‌مودهای مختلف The Walking Dead: Survivors در کنار بخش آنلاین و مولتی‌پلیر این بازی نیز؛ باعث شدند تا بازی The Walking Dead: Survivors تمامی پتانسیل‌های لازم را داشته باشد و خیلی زود تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های زامبی محور روی موبایل شد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Dead Rain 2: Tree Virus

بازی موبایلی بازی موبایلی

اگر تصمیم به تجربه بازی موبایلی Dead Rain 2: Tree Virus گرفتید، ابدا نباید اجازه دهید که این بازی موبایلی در همان ابتدای کار شما را دلسرد کند. چیزی که سبب شباهت بازی Dead Rain 2: Tree Virus به عنوان افسانه‌ای The Last of Us شده، خط داستانی فوق‌العاده آن است. استودیوی سازنده این بازی یعنی Devbox Games تلاش کرده‌اند که با استفاده از المان‌های اکشن – ماجراجویی و مکانیزم‌های پلتفرمر؛ یک بازی خوب موبایلی را بسازند و درست به همین دلیل نسخه دوم فرنچایز Dead Rain نیز؛ درست به اندازه نسخه اول آن مورد لطف کاربران قرار گرفت.

همچنین اگر خط داستانی این بازی موبایلی را فاکتور بگیریم؛ Dead Rain 2: Tree Virus بازهم حرف‌های بسیاری در بخش گیم‌پلی خواهد داشت. باید توجه داشته باشید که بازی Dead Rain 2: Tree Virus جزو آن دسته از بازی‌هایی است که برای اثابت خودش نیاز به زمان دارد و رفته رفته، می‌تواند تجربه‌ای کاملا منحصر به فرد برای علاقه‌مندان بازی‌های زامبی محور موبایلی باشد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Max Payne

بازی موبایلی بازی موبایلی

وقتی بازی The Last of Us در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، داستانی فوق‌العاده داشت. داستانی که در آن دوران توانسته بود که نظر مثبت بسیاری از منتقدان را جلب کند و طولی نکشید که تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن شد. با تمام این توضیحات، شاید دیدن بازی Max Payne کلاسیک از استودیوی راکستار در این لیست، کمی غیر منطقی بنظر برسد. اما باور کنید که این بازی از نظر داستانی یکی از بهترین عناوین استودیوی راکستار است که خوشبختانه می‌توانید آن را روی پلتفرم موبایل نیز تجربه کنید.

خوشبختانه پورت موبایلی Max Payne چه از نظر داستانی و چه از نظر المان‌های شوتر؛ شباهت‌های بسیار زیادی به بازی محبوب The Last of Us دارد. بنابراین اگر به دنبال یک بازی فوق‌العاده داستانی با تمی کلاسیک روی موبایل هستید، بنظر می‌رسد که پورت موبایلی بازی Max Payne از استودیوی محبوب راکستار بتواند گزینه بسیار خوبی برایتان باشد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Life is Strange

بازی موبایلی بازی موبایلی

همانطور که درست در موارد پیشین نیز به آن اشاره شد، بازی The Last of Us نقطه عطفی در داستان‌سرایی بود. رابطه دختر و پدری میان جول و الی که در ابتدا چندان دوستانه بنظر نمی‌رسد، رفته رفته در دل بازی شکل می‌گیرد و تبدیل به یک رابطه دوست داشتنی می‌شود. خوشبختانه در بین دیگر بازی‌های ویدیویی نیز؛ بازی Life is Strange از استودیوی اسکوئر انیکس موافق شده تا چنین رابطه دوست داشتنی را به تصویر بکشد که با پیشرفت شما در بازی؛ معنی‌دارتر می‌شود.

بازی موبایلی Life is Strange شاید در نگاه اول هیچ وجه شباهتی با بازی The Last of Us نداشته باشد، اما هرچقدر که شما در بازی پیشرفت می‌کنید، بازی موبایلی Life is Strange نیز رفته رفته به The Last of Us نزدیک‌تر می‌شود و تبدیل به یکی از بهترین تجربیات شما در دنیای بازی‌های ویدیویی می‌شود که با موسیقی‌متن جذاب خودش و داستانی که روایت می‌کند؛ می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب در این لیست باشد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

The Walking Dead – Telltale

بازی موبایلی بازی موبایلی

استودیوی تل‌تیل را اکثر ما به دلیل ساخت عناوین بسیار باکیفیتی می‌شناسیم. عناوینی مانند The Wolf Among Us و یا حتی سری بازی‌های Batman که همگی روایتی فوق‌العاده داشتند. با رسیدن به آخرین مورد این لیست، شاید بد نباشد که نگاهی به سیزن اول بازی The Walking Dead از استودیوی تل‌تیل داشته باشیم. این بازی برای اولین بار در سال ماه آپریل سال ۲۰۱۲ برای کنسول‌های نسل هفتمی و پلی‌ استیشن ویتا منتشر شد. منتهی این بازی بقدری دوست داشتنی و جذاب بود که استودیوی تل‌تیل مجبور به پورت این بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی؛ نینتندو سوئیچ و نهایتا پلتفرم موبایل نیز شد.

The Walking Dead از استودیوی تل‌تیل داستانی خارق‌العاده دارد. داستانی که شباهت‌های زیادی به بازی The Last of Us دارد و باید اعتراف کرد که همه‌چیز دست به دست هم داده است تا این بازی موبایلی جایگزین بسیار خوبی برای The Last of Us روی موبایل باشد و همچنین تجربه آن نیز ابدا خالی از لطف نیست.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

بیشتر بخوانید:

  • ۲۰ بازی برتر ورزشی اندروید؛ سفری جذاب به دنیای قهرمانان
  • ۲۰ بازی موتور سواری برتر اندروید؛ تجربه‌ای متفاوت از بازی‌های مسابقه‌ای
  • ۲۰ بازی فوتبالی برتر اندروید؛ به دنیای مستطیل سبز خوش آمدید
Gamers Gossip

نظر شما