شناسهٔ خبر: 54296286 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۹ بازی آفلاین برتر موبایلی که باید به سراغشان بروید

بازی‌هایی که هیچ محدودیتی ندارند / Android Authority

صاحب‌خبر -

در طی یک دهه اخیر بازی‌های موبایلی اکثرشان به سمت آنلاین شدن حرکت کردند. بطوری که امروزه بسیاری از عناوین موبایلی نیازمند دسترسی به اینترنت هستند تا شما بتوانید بدون هیچ ایرادی به تجربه‌شان بپردازید. فرقی هم نمی‌کند که آیا شما درحال اجرای عناوینی چون کلش آف کلنز هستید، یا صرفا عناوینی تک نفره را تجربه می‌کنید، اینترنت همان‌چیزی است که اکثر بازی‌های امروزه پلتفرم موبایل به آن نیاز دارند و دیگر پیدا کردن عناوین آفلاین در دل دنیای این پلتفرم امری غیرممکن است.

منتهی طبیعی است که گاهی دسترسی به اینترنت نداشته باشید و بخواهید که به سراغ تجربه بازی‌های موبایلی بروید. اگر دوست دارید که بازی‌های موبایلی را در کالبدی آفلاین و بدون نیاز به اینترنت تجربه کنید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم نگاهی به ۹ بازی برتر آفلاین موبایلی داشته باشیم که تجربه‌شان ابدا خالی از لطف نیست و این بازی‌ها می‌توانند حسی دوست داشتنی و متفاوت از یک بازی موبایلی را به تصویر بکشد.

Crossy Road

بازی آفلاین بازی آفلاین

معمولا وقتی صحبت از بازی‌های آفلاین موبایلی می‌شود، عناوین کژوال – آرکید اولین چیزهایی هستند که باید به سراغشان بروید. بازی موبایلی Crossy Road جزو برترین عناوین موبایلی است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و طرفداران زیادی نیز پیدا کرد. Crossy Road حتی پایش را از گلیمش درازتر می‌گذارد و خودش را یک بازی پلتفرمر نیز معرفی می‌کند. جایی‌که این بازی از شما می‌خواهد که کاراکترتان را از بین انبوهی از موانع حرکت دهید و آن را از روی پلتفرمی به پلتفرم دیگر برسانید.

Crossy Road چیزی بیش از ۱۵۰ کاراکتر مختلف دارد که هرکدام به طرز دوست داشتنی؛ بامزه طراحی شده‌اند. همچنین Crossy Road خودش را صرفا یک بازی ساده نشان می‌دهد و این اجازه به شما می‌دهد که این بازی را حتی روی ضعیف‌ترین گوشی‌های هوشمند نیز بدون نیاز به اینترنت تجربه کنید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

The Room 3

بازی آفلاین بازی آفلاین

اگر فکر می‌کنید که بازی‌های پازلی موبایلی تنها در عناوینی ساده و پیش‌پا افتاده خلاصه شده‌اند، باید بگویم که سخت در اشتباهید. فرنچایز The Room یکی از فوق‌العاده‌ترین فرنچایزهای پازل – معمایی موبایلی است که تاکنون ۳ نسخه از این مجموعه منتشر شده و سومین نماینده آن یعنی بازی The Room 3؛ آخرین شوالیه باقی مانده از مجموعه The Room است. The Room 3 در سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم موبایل و کامپیوترهای شخصی توسعه پیدا کرد و بقدری موفقیت‌آمیز بود که بخواهد عملکرد به مراتب بهتر نسبت به براداران بزرگ‌تر خودش داشته باشد.

همچنین بازی The Room 3 خط داستانی و گرافیک خیره‌کننده‌ای دارد. منتهی اگرچه می‌توان The Room 3 را در دسته عناوین آفلاین موبایلی قرار داد، منتهی اگر به سراغ تجربه این بازی به صورت آفلاین رفتید؛ بهتر است توجه داشته باشید که در این صورت، بازی از فضای ابری پشتیبانی نخواهد کرد و ممکن است که پیشرفت‌هایتان بعد از مدتی از بین برود.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Friday the 13th

بازی آفلاین بازی آفلاین

نمی‌دانم که تا چه اندازه طرفدار بازی‌های ژانر وحشت با بن‌مابه سبک بقا روی پلتفرم موبایل هستید، اما اگر به دنبال تجربه یک بازی فانتزی با المان‌های سبک وحشت می‌گردید، Friday the 13th یکی از برترین عناوینی است که باید به سراغ بروید. شما در دنیای این بازی وظیفه کنترل پروتاگونیستی به نام Jason Vorhees را برعهده خواهید داشت که باید مراحل بازی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد. این بازی در سال ۲۰۱۸ توسط استودیوی مستقل کانادایی Blue Wizard Digital برای پلتفرم موبایل؛ کامپیوترهای شخصی و نهایتا کنسول‌های خانگی و نینتندو سوئیچ منتشر شد.

Friday the 13th یکی از برترین عناوین آفلاین موبایلی است. اگرچه این بازی هنوز نیاز به کار دارد، اما اگر جزو طرفداران عناوین سبک بقا و وحشت هستید، باید این بازی اکشن – آرکید به یادماندنی را تجربه کنید و خودتان را مهمان یکی از ارزشمندترین بازی‌های موبایلی کنید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Levelhead

بازی آفلاین بازی آفلاین

بازی موبایلی Levelhead یکی از برترین عناوین پلتفرمر تاریخ بازی‌های ویدیویی است. این بازی در سال ۲۰۱۹ تحت عنوان یک بازی مستقل توسط استودیوی Butterscotch Shenanigans ساخته شد. جالب است بدانید که استودیوی Butterscotch Shenanigans؛ سازنده عنوانی شاهکار به نام Crashlands نیز به شمار می‌رود. Levelhead بسیار شبیه عناوینی است که پیش‌تر آن‌ها را در دنیای کنسول‌های نسل ششمی و پنجمی تجربه کرده بودیم و حس و حالی کاملا کلاسیک دارد.

Levelhead گرافیکی دوست داشتنی و کنترلرهایی روان دارد. چیزی‌که باعث شده تا ما در این لیست به سراغ این بازی برویم؛ این است که شما می‌توانید Levelhead را حتی به صورت آفلاین نیز تجربه کنید. بنابراین اگر به دنبال تجربه یک بازی آفلاین موبایلی هستید، شاید وقت آن رسیده باشد که خودتان را با بازی موبایلی Levelhead به چالش بکشید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Eternium

بازی آفلاین بازی آفلاین

اگر به دنبال جایگزینی موبایلی برای بازی اسکایریم هستید، باید به سراغ بازی موبایلی Eternium بروید. این بازی یکی از اولین عناوینی است که به صورت حرفه‌ای پای عناوین اکشن – نقش آفرینی با المان‌های هک اند اسلش را به دنیای بازی‌های موبایلی باز کرد. Eternium یکی از معدود عناوینی است که شما برای اجرایش نیازی به اتصال به اینترنت ندارید. خط داستانی این بازی در مقایسه با دیگر عناوین موبایلی واقعا مثال‌زدنی است و می‌تواند تا ساعت‌ها محتوای مورد نیاز شما را برآورده کند.

با این‌حال؛ شما برای اجرای این بازی نیازی به اتصال به اینترنت ندارید؛ اما بهتر است که پیش از اجرای بازی؛ از دریافت آخرین آپدیت بازی اطمینان پیدا کنید تا در ادامه مشکلی برایتان پیش نیاید. بنابراین اگر می‌خواهید که اسکایریم را روی موبایل تجربه کنید، Eternium را از دست ندهید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Alto’s Odyssey

بازی آفلاین بازی آفلاین

صبر کنید، هنوز کارمان با دنیای بازی‌های مستقل موبایلی به پایان نرسیده است. اگر از کاربران قدیمی عناوین موبایلی باشید؛ حتما با بازی شاهکار Alto’s Odyssey آشنایی دارید. این بازی در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان یک بازی رانر با المان‌های آرامش‌بخش توسط استودیوی Noodlecake برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد و بقدری خارق‌العاده بود که به جرات می‌توان بازی موبایلی Alto’s Odyssey را در دسته برترین عناوین موبایلی یک دهه اخیر قرار داد. همه‌چیز در دنیای این بازی ساده است! شما باید از روی سکوهای مختلف بپرید، سکه جمع کنید و نهایتا رکورد خودتان را بشکنید.

گرافیک و موسیقی‌متن Alto’s Odyssey همچنان پس از گذشت سال‌ها از انتشار این بازی، زیبا و دوست داشتنی است. کنترلرهای بازی نیز ساده و روان هستند و فکر نمی‌کنم که بتوان از این شاهکار مستقل موبایلی ایرادی بزرگ گرفت. Alto’s Odyssey یکی از برترین عناوین رانر موبایلی است و هر موبایل گیمری برای یک‌بار هم که شده باید این بازی را تجربه کند.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Stardew Valley

بازی آفلاین بازی آفلاین

فکر نمی‌کنم که کسی در بین شما باشد که بازی Harvest Moon را تجربه نکرده باشد. این بازی در سال ۲۰۰۱ برای کنسول پلی‌استیشن ۲ منتشر شد و متاسفانه پایش هرگز آنطوری که باید به دنیای پلتفرم موبایل باز نشد. منتهی هیچ جای نگرانی نیست! بازی Stardew Valley اینجاست که بخواهد کلونی قابل احترام برای این بازی روی پلتفرم موبایل باشد. Stardew Valley یکی از عناوین آفلاین موبایلی چندسال اخیر است که توانست به امتیاز متای ۸۹ نیز برسد.

Stardew Valley نه‌تنها عنوانی کاملا آفلاین است، بلکه شما می‌توانید این بازی به کمک کنترلر نیز اجرا کنید. شما در دنیای این بازی با یک شبیه‌ساز مزرعه‌داری رو به رو خواهید شد که بتواند صفر تا صد آن را بسازید و مزرعه‌پدریتان را آباد کنید. منتهی همه‌چیز آنطوری که انتظار دارید پیش نمی‌رود و در این راه، شما با چالش‌های بسیاری رو به رو خواهید شد.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

Dead Cells

بازی آفلاین بازی آفلاین

اگر طرفدار بازی‌های اکشن – پلتفرمر موبایلی هستید، Dead Cells یکی دیگر از آن دسته از عناوینی است که باید به سراغش بروید. منتهی خیالتان از بابت تجربه این بازی کاملا راحت باشد! Dead Cells نه‌تنها عنوانی کاملا آفلاین است، بلکه با گرافیک هنری و امتیاز متای ۹۱ خودش؛ واقعا وسوسه‌انگیز بنظر می‌رسد و باید برای یک‌بار هم که شده به سراغش بروید.

Dead Cells سعی می‌کند که به همراه مکانیزم‌های هک اند اسلش خودش؛ تجربه‌ای عامه‌پسند از یک بازی پلتفرمر فانتزی باشد. همچنین خبر خوب دیگر درباره این بازی این است که Dead Cells از کنترلر نیز پشتیبانی می‌کند و بد نیست که به فرصتی به این بازی جذاب دهید.

دانلود برای اندروید

دانلود برای iOS

GRID Autosport

بازی آفلاین بازی آفلاین

از بازی‌های ریسینگ موبایلی چه خبر؟ راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم که هیچ عنوان ریسینگ موبایلی بتواند در حد و اندازه بازی GRID Autosport شاهکار و دوست داشتنی باشد. اگرچه این بازی دست‌پخت استودیوی Codemasters است، اما پورت موبایلی GRID Autosport در سال ۲۰۱۹ توسط استودیوی Feral Interactive توسعه پیدا کرد و تجربه‌ای کنسولی را از یک بازی ریسینگ شاهکار به تصویر کشید. بنابراین اگر دلتان برای تجربه یک ریسینگ شاهکار تنگ شده، فرصتی به بازی موبایلی GRID Autosport دهید.

دانلود برای اندروید

Android Authority

نظر شما