شناسهٔ خبر: 58663155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل: ملاحظات سیاسی برای کمک به زلزله زدگان در سوریه کنار گذاشته شود

تهران- ایرنا- هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل در سوریه، طی سخنانی با اشاره غیر مستقیم به تحریم‌های آمریکا علیه ملت سوریه و دشوار شدن امداد رسانی به اسیب دیدگان سوری در سایه این تحریم‌های ظالمانه، ابراز امیدواری کرد که ملاحظات سیاسی برای کمک به زلزله زدگان در سوریه کنار گذاشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه خبری المیادین، "عمران رضا" هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل در سوریه گفت که زلزله رنج میلیون‌ها سوری را تشدید کرد.

وی گفت: امیدوارم کمک‌ها از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه شود. به دلیل تخریب زیرساخت‌ها برای رساندن کمک‌ها در رنج هستیم.

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در سوریه ادامه داد: وزارت خارجه سوریه به ما اطمینان داد که دمشق آماده دریافت کمک است و امیدواریم ملاحظات سیاسی کنار گذاشته شود تا از رسیدن کمک‌ها به سوریه اطمینان حاصل کنیم.

رضا همچنین تاکید کرد: ما آماده دریافت و توزیع کمک از هر طرفی هستیم و با همه سازمان‌ها برای رسیدن به آسیب دیدگان در شمال غرب سوریه همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: اولویت ما رسیدن به آسیب دیدگان زلزله است و ۳ مرکز برای توزیع کمک به زلزله زدگان در سوریه داریم.

با اعلام زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

نظر شما