شناسهٔ خبر: 58659621 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المقداد: زمان کمک به سوریه است نه تحریم

تهران-ایرنا- وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با فرستاده سازمان ملل به این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش در شرایط فعلی به شدت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه دمشق و ملت سوریه اظهار داشت: برهه فعلی مستلزم ارائه کمک به ملت سوریه است؛ نه اعمال تحریم‌هایی که رنج و مشقتشان را دوچندان کند.

المقداد گفت: کشورهای برادر و دوست برای مقابله با فاجعه زلزله ویرانگر با سوریه و رهبری آن ابراز همبستگی کرده‌ و حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

«گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز با ملت سوریه ابراز همبستگی کرد.

وی همچنین از تلاش خود برای بسیج کمک‌ها و حمایت‌ها از سوریه به منظور مقابله با پیامدهای زلزله خبر داد.

با اعلام زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دیروز (دوشنبه) در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

نظر شما