شناسهٔ خبر: 58644309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دمشق: مقامات آمریکا در رفع موانع برای امدادرسانی به زلزله زدگان سوریه دروغ می گویند

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای تلاش مقامات آمریکا برای گمراه کردن افکار عمومی جهان درباره تحریم‌های اقتصادی علیه ملت سوریه را محکوم و تاکید کرد که اظهارات آنها مبنی بر اینکه هیچ مانعی برای ورود کمک‌های بشردوستانه و دارو به این کشور وجود ندارد، برخلاف واقعیت است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: اظهارات مقامات دولت آمریکا مبنی بر این که هیچ چیزی در قانون سزار و تحریم‌های آمریکا وجود ندارد که مانع کمک‌های بشردوستانه و رساندن داروی اضطراری به ملت سوریه شود، برای گمراه کردن افکار عمومی جهان ، برخی سازمان‌ها و ملت آمریکا است.

وزارت خارجه سوریه در ادامه آورده است: سوری‌ها هنگام مواجهه با فاجعه زلزله، گاهی اوقات با دستانشان آوارها را برمی‌دارند، چراکه دادن ابزار آواربرداری به آنها ممنوع است و آنها از ساده‌ترین ابزارهای قدیمی برای نجات فردی که زیر آوار گریه می‌کند، استفاده می‌کنند.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: تیم‌های امداد و دفاع مدنی سوریه سازوکار و تجهیزات لازم برای تحویل آن‌ها به آسیب‌دیدگان را در زیر یک ساختمان ده طبقه کاملاً تخریب شده ندارند و بنابراین، کار آنها بیشتر از دوبرابر زمان می‌برد.

در این بیانیه همچنین آمده است که ملت سوریه از داروها و تجهیزات پزشکی که می‌تواند به آنها در مواجهه با خطرات و بیماری‌ها کمک کند نیز محروم هستند. مقامات آمریکا می‌توانند دروغ بگویند، اما تصاویر از مناطق آسیب دیده در حلب، لاذقیه و حماه حقیقت را آشکار می‌کند و سوری‌ها با وجود همه این تحریم‌ها با قدرت، استواری و موفقیت با فاجعه دست و پنجه نرم می‌کنند.

با اعلام زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دیروز (دوشنبه) در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه رخ داد ، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

نظر شما