شناسهٔ خبر: 58650958 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه‌اندازی خانه‌های محیط‌زیست در تهران همزمان با دهه مبارک فجر

تهران - ایرنا - رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان تهران از تشکیل و راه اندازی خانه‌های محیط‌زیست با همکاری شهرداری ها، دهیاری ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فرهنگسراها در تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، روح الله عبادی گفت: به منظور بالا بردن مشارکت شهروندان، مردمی سازی و استفاده از ظرفیت نهادها، موسسات و تشکل های مردمی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران همزمان با دهه مبارک فجر اقدام به استقرار و تشکیل خانه های محیط زیست کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت نهادهایی از جمله دهیاری ها، کتابخانه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری ها، فرهنگسرا ها، تشکل های مردم نهاد و شرکت عمران شهرهای جدید استفاده خواهد شد، افزود: هدف از تشکیل خانه های محیط زیست، فرهنگ‌سازی و آموزش جوامع محلی در موضوعات مختلف محیط زیستی همچون مدیریت پسماند، تنوع زیستی و همکاری در برگزاری مناسبت های محیط زیستی در طول سال خواهد بود.

رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بر همین اساس در هفته جاری و همزمان با گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، با همکاری دهیاری روستای لپه زنک و چهل قز در شهرستان ری و روستای توچال در شهرستان پاکدشت، خانه های محیط زیست در این مناطق افتتاح شد و شروع به فعالیت کرده است.

عبادی تصریح کرد: طرح راه اندازی خانه های محیط زیست ادامه داشته و در شهرستان های استان نیز این خانه ها راه اندازی خواهند شد.

نظر شما