شناسهٔ خبر: 58646639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فجر۴۴| افتتاح ۴۰ کارگاه مهارت فنی و حرفه‌ای مازندران با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مازندران به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سید حسین درویشی سه‌شنبه‌شب در آئین افتتاح کارگاه آموزشی و بهره‌برداری از پرینتر سه بعدی اداره فنی و حرفه‌ای این شهرستان، اظهار کرد: آمل از شهرهای شاخص مازندران در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و ایجاد کارگاه آموزشی پرینتر سه بعدی اقدام نوین براساس ایجاد مشاغل جدید و فناوری‌های نوین به‌شمار می‌رود.

وی افزود: آمل پس از مرکز مازندران به عنوان دومین کارگاه پرینتر سه بعدی از این امکانات پیشرفته برخوردار شد و فعالیت پرینتر سه بعدی در همه حوزه‌های خدمات تولیدی، کشاورزی، معدن، گردشگری، صنعت، هنر و دیگر رشته‌ها با تقاضای بالا کارآیی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه دستگاه جدید پرینتر سه بعدی با حداقل هزینه تهیه شده است تا یکی از بزرگترین رویداد را در زمینه فنی و حرفه‌ای مازندران رقم بزنیم، تصریح کرد: این فناوری در حوزه کسب و کار و اشتغال می‌‎تواند ارتباط معنادار بین صنعت، جوانان جویای کار، دانشجویان در حال تحصیل با رشته های مرتبط و فارغ‌‎التحصیلان دانش آموخته برای کسب مهارت لازم ایجاد کند.

درویشی بیان کرد: ایجاد چندین کارگاه دیگر پرینتر سه بعدی در شهرهای مختلف مازندران در دستور کار قرار دارد و حتی در برخی از شهرها کارگاه در حال تجهیز است.

وی ادامه داد: نگاه ما ایجاد کار و کسب مهارت لازم برای نیروهای جویای کار فاقد مهارت با برخورداری از رشته های نوین مبتنی بر استانداردهای بین المللی و جهانی است تا بتوانیم فضای کسب و کار جدید را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه رویکردمان برای ایجاد مهارت کاملا تخصصی برای استفاده مطلوب علاقمندان است، خاطرنشان کرد: ایجاد کارگاه پرینتر سه بعدی بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و علاقمندان با ثبت نام در سامانه فنی و حرفه‌ای مازندران می توانند در دوره‌های تخصصی آموزشی شرکت کنند.

درویشی با اعلام اینکه ظرفیت هر دوره آموزشی پرینتر سه بعدی از ۱۵ تا ۲۰ نفر است، بیان کرد: متقاضیان پس از آموزش با مشاوره مربیان وارد بازار کار می شوند البته یک زنجیره ارتباطی بین آموزش با بازار کار وجود دارد تا پس از اتمام دوره علاقمندان وارد بازار اشتغال، مشاغل خانگی، خوداشتغالی یا کار در بنگاه‌های اقتصادی شوند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ کارگاه و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد را افتتاح کردیم، گفت: در این بین ۳۰ آموزشگاه آزاد و ۱۰ آموزشگاه و کارگاه مراکز دولتی هستند که در مجموع مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع مردمی برای مجهز شدن کارگاه آموزشی و ارائه خدمات فنی و حرفه ای از طریق بخش خصوصی دست به ایجاد ۱۶۰ اشتغال مستقیم بزنیم.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

نظر شما