شناسهٔ خبر: 66869400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان

چهار دادگاه علنی برخط در دامغان و شاهرود برگزار می‌شود

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: توسعه دادگاه‌های علنی برخط در کلیه حوزه‌های قضایی استان مورد توجه و اهتمام است و به همین منظور هفتم خرداد ۴ دادگاه علنی برخط در حوزه‌های قضایی دامغان و شاهرود برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان شامگاه ۶ خرداد با اشاره به این‌که یکی از ماموریت‌های رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی استان‌ها، برگزاری دادگاه‌های علنی برخط است، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سمنان استفاده از ظرفیت‌های جدید فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مسیر تسریع و تسهیل دادرسی الکترونیک برخط را، به‌صورت جدی پیگیری و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری ۴ دادگاه‌ علنی برخط در روز دوشنبه ۷ خرداد در استان سمنان، بیان کرد: دادگاه‌های علنی برخط استان در روز دوشنبه در شهرستان دامغان از رأس ساعت ۹ صبح تا ۱۱ در شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان دامغان به ریاست قاضی محسن فرحزاد با موضوعات مطالبه خسارت، تقسیم ترکه و ابطال عملیات اجرایی بانک برگزار می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در همان روز در حوزه قضایی شاهرود، افزود: دادگاه‌های علنی برخط استان در روز دوشنبه ۷ خرداد راس ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه صبح در شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی شاهرود با موضوع الزام به تنظیم سند به ریاست قاضی حامد بالوئیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای سند تحول و تعالی قضایی مبنی‌بر ضرورت توسعه دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان با برنامه‌ریزی و اعلام قبلی، افزود: مسئولان قضایی استان مکلف هستند موضوع برگزاری دادگاه‌های علنی برخط را همچنان از شعب حقوقی و کیفری پیگیری کرده و در این راستا تعداد دادگاه‌های علنی برخط استان سمنان به رقم ۴۸ دادگاه رسیده است.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به سیاست‌های کلان قوه قضاییه و در راستای اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری دادگستری استان در برگزاری دادگاه‌های علنی برخط، اضافه کرد: افزایش دانش حقوقی مردم ضرورت دارد و علاقه‌مندان به مباحث حقوقی و قضایی و جلسات دادگاه‌ها، می‌توانند به‌صورت برخط و از طریق نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/edu-semnan۱ و وارد کردن شناسه کاربری user-semnan و رمز عبور۱۲۳۴ در این دادگاه علنی حضور یابند.

وی در پایان تأکید کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط مراجع قضایی استان سمنان از طریق صفحه اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان‌های ایرانی ایتا و روبیکا به نشانی @akbari_dadsm و تارنمای رسمی دادگستری به نشانی https://dadgostari-sm.eadl.ir/ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما