شناسهٔ خبر: 58614348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختصاص 10 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس کار و دانش

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای بروزرسانی تجهیزات مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اختصاص داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، وهاب ادیبی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در دومین جلسه کمیته هدایت تحصیلی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به هدایت تحصیلی اظهار کرد: با توجه به افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در رتبه کنکور دانش‌آموزان از امسال، هدایت تحصیلی صحیح اهمیت چشمگیری دارد و سالی سرنوشت ساز برای ما به حساب می‌آید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی صحیح افزود: مهمترین و سرنوشت‌ساز ترین مرحله در دوره تحصیلی دانش‌آموزان هدایت تحصیلی آنان است؛ که وظیفه ما تلاش برای آموزش و اطلاع رسانی ابعاد مختلف هدایت تحصیلی با دانش آموزان و اولیای آنها است تا در نهایت دانش‌آموزان با هدایت تحصیلی صحیح و منطقی، تضمین شغلی و درآمدی در آینده داشته باشند.

وی، هدایت تحصیلی را یک امر فرآیندی دانست و گفت: باید از دوره ابتدایی در برای کسب و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان گام برداریم تا هدایت تحصیلی مطلوب که مورد انتظار وزارت آموزش و پرورش است انجام شود.

ادیبی افزود: دانش آموز وقتی میخواهد وارد پایه دهم شود با ۲۱۱ رشته مختلف مواجه است و طبیعتاً انتخاب درست رشته ها و هدایت درست دانش آموزان، نیازمند توجه جدی ستاد تا مدرسه به موضوع هدایت تحصیلی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تشریح عملکرد معاونت آموزش متوسطه پیرامون توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی گفت: در توسعه متوازن رشته‌های فنی و کار و دانش نسبت به سال گذشته ۲ درصد پیشرفت کرده‌ایم که این امر نوید روزهای خوبی برای این رشته‌ها را به ما می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در رشته ریاضی و فیزیک نیز با تلاش همکاران در جذب دانش‌آموزان، از رتبه ۲۸ کشوری به رتبه ۹ کشوری رسیده‌ایم، گفت: برای افزایش جذابیت رشته‌های فنی ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه فنی شهید رجایی به رشته‌های هنر آموزی اختصاص داده شده است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان به تشریح اقدامات انجام شده در راستای افزایش جذابیت رشته‌های فنی، میان دانش‌آموزان پرداخت و گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای بروزرسانی تجهیزات مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اختصاص داده شد.

پایان پیام/73005

نظر شما