شناسهٔ خبر: 58478761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح و آغازعملیات 21 پروژه حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در دهه فجر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در دهه فجر امسال تعداد ۲۱ پروژه این حوزه با اعتبار بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دهه فجر امسال تعداد ۲۱ پروژه  این حوزه با اعتبار بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: تعداد ۱۹ پروژه آبخیزداری و منابع  طبیعی خراسان جنوبی با اعتبار بیش از ۳۱ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: این پروژه ها شامل اجرای عملیات آبخیزداری، مدیریت روان آب‌های سطحی در قالب پخش سیلاب و نهال‌کاری به همراه مراقبت و آبیاری است که در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان، خوسف، طبس، فردوس، بیرجند، سرایان، بشرویه و قاین اجرا شده است.

نصرآبادی یادآور شد: پروژه‌هایی که قرار است در خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شود نیز شامل سازه گابیون و عملیات سنگ و ملات است که هر دو در حوزه شهرک هاشمیه شهرستان قاینات اجرایی می‌شود. اعتبار این پروژه‌ها ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان بوده که از منابع ملی تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر در خراسان جنوبی تعداد ۹ هزار و ۹۱۹ نفر از مزایای آنها در ۵۱ روستای استان برخوردار خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بابیان اینکه­­ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در سال مالی ۱۴۰۰ به پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی استان اختصاص یافت، متذکر شد: با این اعتبار عملیات بیابان‌زدایی در ­­­­سطح ۹ هزار و ۴۹۴ هکتار اجرا شده است.

نصرآبادی افزود: در سال ۱۴۰۰ با اعتباری بیش از ۹۶ میلیارد تومان به تعداد ۱۱۱ سازه آبخیزداری با حجمی معادل ۴۰۰ هزار متر مکعب در ۳۷ حوزه و ۶۸ شهرستان خراسان جنوبی اجرایی شد که موجب مهار یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رواناب در سطحی معادل ۴۲ هزار هکتار گردید.

وی اظهار داشت: اجرای این سازه‌ها در خراسان جنوبی منجر به تغذیه بیش از ۱۶۰ منبع آبی شده که در ۱۳۰ آبادی بر معیشت و درآمد بیش از ۴ هزار خانوار تاثیرگذار بوده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: طرح کاداستر (حدنگاری) در ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان اجرا شده است.

نصرآبادی افزود: کاداستر اراضی ملی و دولتی  خراسان جنوبی با مساحت سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک طبق تفاهم‌نامه مشترک بین دو سازمان انجام شده است.

پایان پیام/69014

نظر شما