شناسهٔ خبر: 58468972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیابان‌زدایی در ۹ هزار و ۴۹۴ هکتار از اراضی خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند -­­­­ ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:­­ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در سال مالی ۱۴۰۰ به پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی استان اختصاص یافته و عملیات بیابان‌زدایی در ­­­­سطح ۹ هزار و ۴۹۴ هکتار اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا نصرآبادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین با اعتبار بیش از ۹۶ میلیارد تومان تعداد ۱۱۱ سازه آبخیزداری با حجم معادل ۴۰۰ هزار مترمکعب در ۳۷ حوزه آبریز و هشت شهرستان استان اجرایی شده است.

وی گفت: اجرای این سازه‌ها با مهار یک میلیارد و ۵۰۰ هزار مترمکعب روان‌آب در سطح معادل ۴۲ هزار هکتار منجر به تغذیه بیش از ۱۶۰ منبع آبی در ۱۳۰ آبادی پر معیشت و درآمد با بیش از چهار هزار خانوار تاثیرگذار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) در ۱۰۰ درصد اراضی ملی این استان ادامه داد: در دولت سیزدهم نیز این طرح به مساحت سه هزار و ۲۰۰ هکتار از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک طبق تفاهم‌نامه مشترک بین دو سازمان انجام شده است.

وی از افتتاح ۱۹ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

نصرآبادی بیان کرد: عملیات اجرایی ۲ طرح آبخیزداری هم در شهرستان قاینات با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی افزود: با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر در استان ۹ هزار و ۹۱۹ نفر از مزایای آنها در ۵۱ روستا برخوردار خواهند شد.

نظر شما