شناسهٔ خبر: 58470825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اعلام کرد؛

افتتاح و کلنگ زنی ۲۱ پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افتتاح ۱۹ پروژه و کلنگ زنی ۲ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به ۱۹ پروژه افتتاحی دهه فجر گفت: این پروژه ها شامل اجرای عملیات آبخیزداری،مدیریت روان آب های سطحی در قالب پخش سیلاب و نهالکاری به همراه مراقبت و آبیاری است که با اعتبار بیش از ۳۱ میلیارد تومان در شهرستانهای سربیشه ،نهبندان ،درمیان ،خوسف،طبس،فردوس،بیرجند،سرایان،بشرویه و قاین اجرا شده است.

وی ادامه داد: پروژه هایی که قرار است کلنگ زنی شود نیز شامل سازه گابیون و عملیات سنگ و ملات است که هر دو در حوزه شهرک هاشمیه شهرستان قاینات اجرایی می شود. اعتبار این پروژه ها حدود ۲ میلیارد تومان بوده که از منابع ملی تامین می شود.

اهم اقدامات سال گذشته

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت :در سال ۱۴۰۰ با اعتباری بیش از ۹۶ میلیارد تومان ، تعداد ۱۱۱ سازه آبخیزداری با حجمی معادل ۴۰۰ هزار متر مکعب در ۳۷ حوزه و ۶۸ شهرستان استان اجرایی شد .

نصرآبادی ادامه داد: این سازه ها موجب مهار یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رواناب در سطحی معادل ۴۲ هزار هکتار شده است .

به گفته وی اجرای این سازه ها منجر به تغذیه بیش از ۱۶۰ منبع آبی شده که در ۱۳۰ آبادی بر معیشت و درآمد بیش از ۴ هزار خانوار تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد:در حوزه بیابان در سال ۱۴۰۰ اعتباری حدود ۱۷ میلیارد تومان به پروژه های مقابله با بیابان زایی اختصاص یافته که اجرای عملیات مقابله با بیابان زایی در سطح ۹ هزار و ۴۹۴ هکتار اجرایی شده است.

نصرآبادی افزود: همچنین کاداستر اراضی ملی و دولتی با مساحت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک طبق تفاهم نامه مشترک بین دو سازمان انجام شده است

نظر شما