شناسهٔ خبر: 5839050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

شرمن امروز به مذاکرات می‌پیوندد

صاحب‌خبر -
وندی شرمن، معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا،  بعداز ظهر امروز به وقت وین مذاکرات می‌پیوندد.


به گزارش ایسکانیوز، نشست‌های کارشناسی پیرامون  مذاکرات هسته‌ای امروز آغاز شده است و معاونین نشست خود با "هلگا اشمید" را از ساعت 10 آغاز کرده اند.  قرار است "وندی شرمن" نیز امروز ظهر وارد وین شود و به مذاکرات بپیوندد.


مذاکرات سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر امورخارجه ایران و  هلگا اشمید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  شب گذشته پایان یافت.


سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی هشتمین و طولانی ترین دور از مذاکرات برای نگارش متن توافق جامع را با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روز گذشته آغاز کردند.

معاونان  محمد جواد ظریف تا روز دهم تیر که مهلت خودخوانده ایران و 1+5 برای نگارش متن توافق جامع است در وین خواهند ماند ولی ممکن است در میانه این دور از گفت و گوها وزیران نیز به آنها بپیوندند.

عراقچی و روانچی پس از پنج روز مذاکره در هفتمین دور این گفت و گوها، بامداد دوشنبه به تهران بازگشتند و صبح چهارشنبه به وین رفتند ولی تیم های کارشناسی به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت همچنان در وین به گفت و گو ها برای نگارش ضمائم ادامه دادند.

همزمان با معاونان، کارشناسان نیز به مذاکره ادامه خواهند داد.

سید عباس عراقچی یکی از مهمترین پرانتزهای باز مانده در متن توافق جامع را « همزمانی» رفع تحریم ها و اقدامات ایران عنوان کرد و گفت: ایده هایی در این زمینه وجود دارد که می تواند اطمینان بخش باشد.

وی گفت: هرچند 10 تیر برای پایان مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در نظر گرفته شده است اما توافق خوب و مطلوب را هرگز فدای تاریخ زمانی نمی کنیم و هیچ تاریخ مشخصی برای ما مقدس نیست.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران گفت: مشکلی به نام همزمانی وجود دارد که کماکان در حال بررسی آن هستیم و یکی از پرانتزهای بسیار مهمی که هنوز باز مانده همین نکته است؛ آنچه از ترتیبات یا مقدمات فنی باید آماده سازی کنیم در مقایسه با مقدماتی که آنان باید فراهم کنند. این کار قدری زمان بیشتر می برد.

 

 

نظر شما