شناسهٔ خبر: 58344944 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگاه‌های متولی درخصوص آلودگی هوا باید پاسخگو بالشند

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در صد و بیست و سومین جلسه شورا گفت: درخصوص آلودذگی هوای تهران، شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی چه کار‌هایی باید انجام می‌دادند و ندادند و حالا آلودگی، بلای جان مردم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، احمد صادقی در واکنش به گزارش رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: چرا همیشه از اقدامات صورت گرفته صددرصدی می‌گوییم و از مقصران و اقدامات انجام نشده سخن نمی‌گوییم؟

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا با بیان اینکه کارشناسان اعلام می‌کنند که منابه آلاینده متحرک منشا بیشتر آلودگی هوا است، افزود: ما توقع داریم گزارش داده شود که با توجه به اینکه کار‌ها به طور صددرصد انجام شده، چرا هنوز شاهد آلودگی هوا هستیم؟

احمد صادقی گفت: چرا همیشه از اقدامات صددرصدی می‌گوییم و از مقصرین و اقدامات نکرده سخن نمی‌گوییم؛ باید بگوییم برای مثال شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های متولی چه کار‌هایی باید انجام می‌دادند و ندادند و حالا آلودگی، بلای جان مردم شده است.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به گزارش رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در قانون هوای پاک و در بخش وظایف شهرداری‌ها از ۱۱ حکم ۱۰ حکم ناقص اجرا شده و یک حکم نیز انجام نشده است، افزود: در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از محل منابع درآمد شهرداری به میزان ۵۰ درصد، حکم ناقص اجرا شده و در زمینه افزایش سالانه پنج درصد ناوگان حمل و نقل عمومی از محل وزارت کشور انجام نشده و در شهرداری نیز نقص را شاهد هستیم.

مهدی اقراریان با بیان اینکه اعمال جریمه برای ایجاد کنندگان آلودگی صوتی از جمله وظایف شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران است، افزود: وظایفی که به شهرداری باز می‌گردد و شورا می‌تواند بر آن نظارت کند، را سازمان ملی استاندارد اعلام کند تا بررسی کنیم.

نظر شما