شناسهٔ خبر: 58309487 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دبیر همایش «بومی‌سازی کاتالیست»:

صنعت کاتالیست در کشور نهادینه شده است

امیرهومن کریمی‌وثیق گفت: از همان ابتدای کار سودای این را در سر داشته ایم که کاتالیست ایرانی را به خارج از مرز‌های این سرزمین ببریم و خوشبختانه در این مدت نیز بحث صادرات کاتالیست‌های ایرانی به سرانجام رسیده است بنا را بر این گذاشتیم که قرار است این صنعت را در کشور نهادینه کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، چهارمین همایش دو سالانه «بومی سازی کاتالیست و فرایند احیا مستقیم آهن» ظهر امروز (جمعه، ٣٠ دی) به کار خود پایان داد.

امیرهومن کریمی وثیق دبیر این همایش و مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو به عنوان برگزارکننده این همایش اظهار کرد: از همان ابتدای کار سودای این را در سر داشته ایم که کاتالیست ایرانی را به خارج از مرز‌های این سرزمین ببریم و خوشبختانه در این مدت نیز بحث صادرات کاتالیست‌های ایرانی به سرانجام رسیده است بنا را بر این گذاشتیم که قرار است این صنعت را در کشور نهادینه کنیم.

کریمی وثیق ادامه داد: میان صنعت و کارخانه داری فرق بسیاری وجود دارد. صنعت یعنی علم؛ خدا دکتر ستاری را خیر دهد که در این چند سال در میان مسئولان کشور این دیدگاه را ترویج داد که صنعت و تکنولوژی خیلی با کارخانه داری متفاوت است.

وی همچنین عنوان کرد: این شرکت متعلق به کل کشور است و با حضور فرزندان این مملکت اداره میشود البته ما این روز‌ها حالمان خیلی خوب نیست و وضعیت قطعی‌های برق و گاز سختی‌های بسیاری به ما تحمیل کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری میکنیم، اما گاه گویی روی تردمیل می‌دویم و خسته می‌شویم بدون آنکه بتوانیم به برنامه‌هایی که در نظر گرفته ایم برسیم.

دبیر این همایش در پایان گفت: فقط شرکت‌های فعال در صنعت فولاد بابت این شرایط و قطعی گاز بیش از سه تا چهار میلیارد دلار عدم النفع دارند. امیدواریم در ادامه مسیر حمایت ویژه‌ای از  شرکت‌های دانش بنیان به عمل آید.

نظر شما