شناسهٔ خبر: 58007734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس و جهاد اسلامی فلسطین:

اسرائیل مسئول تبعات یورش به مسجدالاقصی است/ مقاومت در آمادگی کامل است

تهران- ایرنا- جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به یورش امروز سه شنبه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی واکنش نشان داده و آن را اقدامی جنایتکارانه دانسته و تاکید کردند که مقاومت برای پاسخ به صهیونیستها در آمادگی کامل قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه العهد، «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که یورش «ایتامار بن گویر» وزیر فاشیستی و صهیونیستی به مسجد الاقصی، تجاوزگری علیه ملت فلسطین و تمام عرب ها و مسلمانان است.

وی تاکید کرد که مسئولیت این اقدامات که منجر به تشدید اوضاع می شود، با کابینه تندروی فاشیستی و صهیونیستی است و ملت مقاوم فلسطین بر سر حمایت از مقدسات خود نه تسلیم و نه سازش می کند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار دفاع تمام مردم فلسطین از مسجد الاقصی و حضور در آن برای اقامه نماز در این مسجد مبارک شد و افزود که مقاومت اکنون در آمادگی کامل است و گلوله های مبارزان که در جنین و نابلس در حال شلیک است، حتما به قدس خواهد رسید.

سلمی اضافه کرد: این جنگ که ملت و سرزمین ما را هدف قرار داده منجر به وحدت ملی فلسطین خواهد شد.

از سوی دیگر جنبش حماس نیز در بیانیه ای تاکید کرد که یورش بن گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه فاشیستی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یک اقدام جنایتکارانه است و رعب و وحشت رهبران صهیونیست در مقابله با حقوق فلسطینی ها در قدس و مسجد الاقصی را نشان می دهد.

این جنبش افزود که جنگ ما با دشمن صهیونیستی و کابینه تندرو و فاشیستی آن برای دفاع از خاک ملت فلسطین با تمام ابزارها ادامه دارد و تا نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین متوقف نخواهد شد.

بن گویر در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

پیش از این مصر و سازمان ملل متحد دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه تعرّض بن گویر به مسجد الاقصی هشدار دادند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که سازمان ملل و مصر در پیامی به دولت «بنیامین نتانیاهو» هشدار دادند که در صورت تعرض بن گویر به مسجد الاقصی، با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد و هیج قدرتی نمی تواند مانع از واکنش حماس شود.

نظر شما