شناسهٔ خبر: 67642735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: آنروا باید کمک‌های مالی لازم را دریافت کند

تهران- ایرنا- دنیس فرانسیس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در اظهاراتی با بیان اینکه کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در آستانه فروپاشی مالی قرار دارند، تاکید کرد: مجمع عمومی سازمان ملل باید اطمینان حاصل کند که آنروا کمک‌های مالی لازم برای ادامه فعالیت خود را دریافت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، فرانسیس در جریان سخنرانی خود در نشست سازمان ملل برای حمایت از آنروا در نیویورک، با اشاره به اینکه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی پیش از این هم شاهد بحران‌های زیادی بوده است، گفت: اما در حال حاضر این آژانس در آستانه فروپاشی مالی قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت ادامه فعالیت آنروا در منطقه و به ویژه در نوار غزه خاطرنشان کرد: به همین دلیل مجمع عمومی سازمان ملل باید اطمینان حاصل کند که آنروا کمک‌های مالی لازم برای ادامه فعالیت خود را دریافت می‌کند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سطح کشتار در غزه بی‌سابقه است، خواستار تلاش همه کشورهای دنیا و سازمان‌های بین‌المللی برای کمک به آوارگان فلسطینی و حفظ جان آنها شد.

فرانسیس همچنین با تاکید بر لزوم تحقق راه حل دو دولتی، یادآور شد: برقراری صلح عادلانه، پایدار و فراگیر در خاورمیانه و فلسطین تنها از طریق راه حل دو دولتی امکان‌پذیر است.

به نوشته الجزیره، نشست سازمان ملل که در حمایت از آژانس امدارسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در نیویورک برگزار شد، فعالیت خود را با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به کارکنان آنروا که در جنگ غزه جان خود را از دست داده‌اند، آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در اظهاراتی با بیان اینکه کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در سخت‌ترین شرایط به امدادرسانی به فلسطینیان غزه ادامه می‌دهند، خواستار افزایش حمایت‌های همه جانبه از این آژانس شد.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هم با اشاره به بیانیه ۱۱۸ کشور جهان در خصوص افزایش پشتیبانی‌های سیاسی و مالی از این آژانس، از حمایت گسترده کشورهای جهان از آنروا قدردانی کرد.

پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

نظر شما