شناسهٔ خبر: 57940153 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در تماس نیروهای جهاددانشگاهی مطرح شد؛

نیروهای قراردادی را در طرح ساماندهی فراموش نکنید!

جمعی از نیروهای قراردادی جهاددانشگاهی می‌گویند: بارها شنیده‌ایم که طرح ساماندهی برای نیروهای شرکتی است در حالیکه اینگونه نیست، این طرح چنانچه از ابتدا مطرح بود، نیروهای قراردادی را هم باید دربربگیرد.

صاحب‌خبر -

جمعی از نیروهای قراردادی جهاددانشگاهی در تماس با خبرنگار ایلنا، از سرنوشت طرح ساماندهی نیروهای کارکنان دولت ابراز نگرانی کردند. 

آن‌ها گفتند: از ابتدا قرار بود طرح ساماندهی وضعیتِ نیروهای قراردادی را هم سامان بدهد اما ما نگرانیم که در صورتِ تصویب این طرح، نیروهای قراردادی کنار گذاشته شوند. 

نیروهای جهاد دانشگاهی می‌گویند: سالهاست قراردادی کار کرده‌ایم و از خیلی از مزایایِ همکارانِ رسمی بی‌بهره مانده‌ایم؛ حالا که امیدی برای بهبود وضعیت‌مان ایجاد شده، مسئولان امیدمان را ناامید نکنند. 

آن‌ها می‌گویند: بزرگ‌ترین ایراد قرادادهای موقعت نداشتنِ امنیتِ شغلی است، مشخص نیست ما با سابقه‌ی بالای ده سال کار فردا می‌توانیم به کارمان ادامه بدهیم یا نه! 

این نیروها با اشاره به صحبتهای مسئولان در خصوص آمار مشمولانِ طرح ساماندهی می‌گویند: آماری که از مشمولانِ این طرح از نهادهای مختلف داده می‌شود، متفاوت است. مجلس می‌گوید یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر مشمول این طرح هستند اما دولت از ۴۰۰هزار نفرصحبت می‌کند. این آمار متفاوت ما را نگران کرده است. 

آن‌ها با طرح سوالی می‌گویند: آیا دولت به دنبالِ ساماندهیِ تعداد اندکی از نیروهای مدنظرِ خود است و باقی مشمولان را کنار می‌گذارد؟ ما نگرانیم که دولت با کاهش مشمولان این طرح صرفا بخواهد سروصدای مطالبه‌ی ساماندهی را بخواباند و بعد هم مدعی شود که این طرح را به سرانجام رسانده است! 

نیروهای جهاد دانشگاهی می‌گویند: بارها شنیده‌ایم که طرح ساماندهی برای نیروهای شرکتی است در حالیکه اینگونه نیست، این طرح چنانچه از ابتدا مطرح بود، نیروهای قراردادی را هم باید دربر بگیرد. ضمن اینکه شمارِ نیروهای قراردادی از نیروهای شرکتی کمتر است. 

آن‌ها می‌گویند: ابتدا قرار بود دولت لایحه‌ای برای ساماندهی کارکنان خود به مجلس بدهد اما این اتفاق نیفتاد و مجلس طرح ساماندهی را مطرح کرد، اما باز می‌بینیم که برای تصویب این طرح در مجلس کارشکنی می‌شود.

نظر شما