شناسهٔ خبر: 57913828 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

کارگردان روس کار مونتاژ فیلم "مغول" را به پایان رساند

مغول، فیلمی درباره چنگیزخان است که کارگردان او را فاتحی بزرگ می شمارد که سعی داشت در درجه اول صلح را برای خانواده خود تامین کند.

صاحب‌خبر -
سرویس روسیه/خبرگزاری آران

 فیلم جدید روسیه: چنگیزخان مغول، فاتحی بزرگ

خبرگزاری آران/سرویس روسیه:"سرگی بودروف" کارگردان روس ، کار مونتاژ فیلم "مغول" را به پایان رساند. مغول، فیلمی درباره چنگیزخان است که کارگردان او را فاتحی بزرگ می شمارد که سعی داشت در درجه اول صلح را برای خانواده خود تامین کند.  

به گزارش خبرگزاری آران ، بودروف در مصاحبه ای با «نووستی» گفت: "من مدت زیادی بود که قصد داشتم درباره تاریخ این فاتح بزرگ که خود سرنوشت خود را ساخت، فیلمی بسازم".

کارگردان این فیلم افزود: "او (چنگیزخان) زمان کودکی نیز کارهایی انجام داد که زندگی وی را بسیار تغییر داد. پدرش او را به قبیله مرکی ها برد تا عروس انتخاب کند، این همان قبیله ای بود که زمانی پدرش مادر چنگیزخان را از آنجا دزدیده بود، اما چنگیزهان دختری از قومی دیگر را انتخاب کرد. اتحاد با مرکی ها برقرار نشد، پدرش را مسموم کردند و خود چنگیزخان که آن زمان هنوز تموچین نام داشت، به بردگی گرفته شد. اما پس از سال ها زمانی که بعنوان مبارزی آزاد بازگشت، با معشوقه خود بورتا ازدواج کرد که علیرغم اینکه او چهار زن و کنیزان بسیاری داشت، تا پایان عمر یاور اصلی و مشاور چنگیزخان بود".

به گفته وی، هدف اصلی سفرهای کشورگشایانه چنگیزخان، تمایل وی به تامین صلح و آرامش برای فرزندان بسیار خود بود.

کارگردان فیلم اظهار داشت که او تمامی تحقیقات موجود پیرامون این دوره زمانی را مطالعه کرده که بیش از همه تحقیقات "لئو گومیلف" مورد پسند وی قرار گرفت.

به گفته وی، انتخاب بازیگران بسیار دشوار بود و بازی بیش از دو هزار نفر را دیدند تا اینکه بازیگر مشهور ژاپنی "تادانوبو آسانو" و دختر دانشجوی مغول "خولان چولوئون" را انتخاب کردند.

صحنه های این فیلم در چین، مغولستان و قزاقستان فیلمبرداری شده اند که هزینه بسیاری برای آنها صرف شده است.

گران قیمت ترین و باشکوه ترین صحنه فیلم، نبرد بین چنگیزخان و  برادر خوانده او جاموخا بود (سون هون لی ستاره سینمای چین این نقش را بازی می کند) که دو میلیون دلار هزینه برداشت و دو ماه بطول انجامید.

در کل این فیلم طی ۴ سال ساخته شد و ۱۵ میلیون یورو هزینه برداشت.

این فیلم روز ۸ سپتامبر در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو برای اولین بار پخش می شود و پس از آن روی پرده سینماهای جهان می رود.

بودروف خبر داد که تا کنون بیش از ۲۰ کشور، از جمله فرانسه، ایتالیا، آمریکا، مکزیک، برزیل و استرالیا این فیلم را خریده اند.

وی افزود که سخت تر از همه، در خود روسیه است که در این جا همه چنگیزخان را ظالمی بزرگ می شناسند و پس از نمایش های آزمایشی بینندگان از او می پرسیدند که "چرا باید فیلم درباره این مغول ساخت؟"

انتهای پیام.

نظر شما