شناسهٔ خبر: 57942444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

دیدار رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور

صاحبه غفار اوا، رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان با جورج دیک، سفیر رژیم نامشروع صهیونیستی در این کشور دیدار کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز، رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان با یادآوری اینکه قانون افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین های اشغالی در 18 نوامبر سال جاری به تصویب رسید، تصمیم برای افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو را بیش از پیش تقویت روابط دوستانه دانست و گفت: همکاری بین کشورهایمان بر اساس اعتماد و حمایت متقابل در زمینه های مختلف در طول سالیان متمادی به طور پویا توسعه یافته است. دیدارها و دیدارهای سطح بالا نقشی استثنایی در توسعه روابط دوجانبه دارد. رئیس مجلس ملی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که در بحث روابط جمهوری آذربایجان و اسرائیل باید مورد تاکید قرار گیرد، دیپلماسی مردمی است.
صاحبه غفار اوا، در مورد روابط بین پارلمانی گفت: فرصت های خوبی برای گسترش بیشتر روابط بین نهادهای قانونگذاری ما وجود دارد. وی افزود: تا آخرین انتخابات پارلمانی که در اسرائیل برگزار شد، گروه‌های دوستی در مجالس هر دو کشور فعال بودند و با تماس‌های منظم، گفت‌وگو و تبادل نظر، نقش پل ارتباطی میان پارلمان‌ها را ایفا کردند. غفار اوا در ا دامه ابراز امیدواری کرد که به زودی گروه دوستی با جمهوری آذربایجان در ساختار جدید پارلمان رژیم صهیونیستی ایجاد شود و این روابط گسترش یابد.
جورج دیک سفیر رژیم اشغالگر قدس در باکو، ضمن ابراز قدردانی از استقبال گرم رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان از وی گفت: آرزوهایش در خصوص آزادسازی اراضی اشغالی آذربایجان و افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل هم اکنون محقق شده است. این دیپلمات با بیان اینکه تصویب قانون افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی با حمایت همه نمایندگان قابل تقدیر است، از همه نمایندگان مجلس ملی قدردانی کرده و افزود: این امر در اسرائیل نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. جورج دیک گفت: روابط ما محدود به روابط سطح بالا بین دولت ها نیست. همچنین روابط خوبی بین مردم ما وجود دارد. اگرچه روابط دیپلماتیک ما 30 سال است که برقرار شده است، تاریخ روابط بین ملت های ما بسیار قدیمی تر است. وی خاطرنشان کرد: روابط بین مجالس ما نیز در حال توسعه است و در حال حاضر درخواست های زیادی برای حضور در ترکیب جدید گروه دوستی با آذربایجان در نهاد قانونگذاری این کشور وجود دارد. سفیر رژیم صهیونیستی  اظهار داشت: تقریباً از تمام مناطق آزاد شده آذربایجان بازدید کرده ام، با کارهای انجام شده در روستاهای هوشمند آشنا شده ام و کارهای انجام شده در آنجا تأثیر زیادی بر روی من گذاشته است.

نظر شما