شناسهٔ خبر: 57926822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

اعتراض جمهوری آذربایجان به ترکیه در مورد بی احترامی به پرچم این کشور

آراز عظیم اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، یهات جیوان ار کاردار سفارت ترکیه در باکو را به وزارت امور خارجه احضار نمود

صاحب‌خبر -
سرویس آذربایجان /خبرگزاری آران
خبرگزاری آران / سرویس آذربایجان : آذربایجان به ترکیه اعتراض رسمی نمود.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز گذشته با صدور بیانیه به اقدام آنکارا در جلوگیری از ورود پرچم این کشور به ورزشگاه شهر بورسا محل برگزاری دیدار تیمهای ملی فوتبال ترکیه و ارمنستان اعتراض کرد.
آراز عظیم اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، یهات جیوان ار کاردار سفارت ترکیه در باکو را به وزارت امور خارجه احضار نمود.
طی این دیدار اعتراض رسمی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به خاطر بی احترامی به پرچمهای ملی آذربایجان در 14 اکتبر و در حین بازی تیمهای ملی فوتبال ترکیه - ارمنستان به وی ابلاغ شده است.
دیدار تیمهای ملی فوتبال ترکیه و ارمنستان دو شب پیش در شهر بورسا ترکیه با حضور رئیسان جمهور دو کشور برگزار شد.
دولت ترکیه چند روز پیش از برگزاری این مسابقه اعلام کرده بود در این مسابقه هیچ تماشاگری حق حمل پرچم جمهوری آذربایجان را ندارد. ماموران انتظامی ورزشگاه بورسا پرچمهای جمهوری آذربایجان را از دست برخی از تماشاگران در ورودی این ورزشگاه جمع آوری کردند.
این در حالی است که "ضیافت عسگراف" معاون پارلمان جمهوری آذربایجان دیروز امضای توافقنامه عادی سازی روابط بین ترکیه و ارمنستان را به خنجر از پشت زدن مقامات ترکیه به جمهوری آذربایجان تعبیر کرد. اعضای چند گروه سیاسی جمهوری آذربایجان هم در روزهای گذشته با تجمع در برابر سفارت ترکیه در باکو به امضای این توافقنامه اعتراض کردند.
پایان پیام.

نظر شما