شناسهٔ خبر: 57757397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک هزار و ۷۲۰ کارگر سمنانی با تلاش بسیج و دولت مشغول به کار شدند

رئیس قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان سمنان گفت: امسال با همت دولت و بسیج موانع پیش‌روی ۶۵ واحد تولیدی تعطیل در استان رفع و یک هزار و ۷۲۰ نفر صاحب شغل شده‌اند.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان و رئیس قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان سمنان در جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت استان گفت: گروه‌های جهادی پیشگام خدمت‌رسانی در همه بخش‌ها به‌خصوص در دوران کرونا بوده‌اند.

رئیس قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان سمنان افزود: در سال جاری، موانع ۶۵ واحد تولیدی تعطیل در استان با همت مسؤولان و بسیج رفع شده و یک هزار و ۷۲۰ نفر به‌واسطه این اقدامات صاحب شغل شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه پراکندگی جمعیتی استان سمنان نیازمند توجه ویژه برای محرومیت‌زدایی است، اظهار کرد: به همت سپاه و بسیج و شرکت آب و فاضلاب در سال جاری پروژه‌های عمده آب‌رسانی در استان اجرا شده است.

وی افزود: به همه دستگاه‌های اجرایی اعلام‌شده که پروژه‌های محرومیت‌زدایی باید برای اجرا به بسیج سازندگی واگذار شود.

استاندار سمنان افزود: مشکل عمده ما، آب‌رسانی به واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده و توجه واحد‌های صنعتی و ارتباط با دانشگاه‌ها امری ضروری است.

هاشمی با بیان اینکه یکی از پایین‌ترین نرخ‌های ازدواج در کشور مربوط به استان سمنان است، افزود: در حوزه نرخ باروری استان سمنان در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد.

نظر شما