شناسهٔ خبر: 57679250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رزمایش جهادی دامپزشکی در ۲۱ استان کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از برگزاری رزمایش جهادی دامپزشکی در ۲۱ استان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

آقامیری در سمنان گفت: این رزمایش با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام ، انجام واکسیناسیون ، معاینه ، درمان دام ها و سم پاشی دامداری اجرایی میشود.

وی گفت: پاکسازی کامل شش بیماری آبله ، طاعون نشخوار کنندگان ، تب برفکی ، هاری، شاربن و لمپی اسکین تا دو سال آینده از اهداف کلان این رزمایش است

به گفته رییس سازمان دامپزشکی کشور، در هشت ماه گذشته نیز میزان واکسیناسیون دام ها در کشور ۳۸ درصد افزایش یافته و ادامه این روند ، کاهش واردات ، کاهش تولید واکسن‌های مصرفی کنونی و استفاده از ظرفیت‌های تولید برای دیگر بخش‌های مورد نظر را به همراه خواهد داشت.

امروز با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور و سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش جهادی دامپزشکی در استان سمنان آغازشد

این رزمایش تا روز جمعه با حضور ۳۰۰ دامپزشک و پیراپزشک در مناطق عشایری و روستایی استان سمنان برگزار میشود و روز شنبه ، مرحله لکه گیری بیماری در سمنان اجرایی خواهد شد.

حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در این رزمایش ۱۰۰ گروه عملیاتی در ۴۸ منطقه و هزار نقطه از استان سمنان خدمات رسانی می‌کنند.

نظر شما