شناسهٔ خبر: 57583175 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گروگانگیری در «درسدن» آلمان؛ یک زن کشته شد

در جریان گروگانگیری و تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر «درسدن» واقع در شرق آلمان، دست‌کم یک زن کشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای پلیس شهر «درسدن» واقع در شرق آلمان از وقوع یک گروگانگیری و تیراندازی در یک مرکز خرید و کشته شدن دست‌کم یک نفر خبر دادند.

خبرگزاری «دویچه وله» آلمان گزارش کرد پلیس درسدن اعلام کرد که یک عامل مسلح، افرادی را در یک مرکز خرید گروگان گرفته است.

در پی وقوع حادثه گروگانگیری که صبح امروز شنبه (به وقت محلی) به وقوع پیوست، نیروهای پلیس یک مرکز خرید در مرکز این شهر را تخلیه کردند. 

طبق این گزارش، تعداد زیادی از نیروهای پلیس در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند و فروشگاه زنجیره‌ای «Altmarktgalerie» را محاصره کردند. در پی وقوع این حادثه در فروشگاه مذکور، بازار کریسمس «Striezelmarkt» در نزدیکی فروشگاهی که در آن گروگانگیری شده، تعطیل شد.

یکی از سخنگویان پلیس درسدن گفته که هنوز وضعیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و ظاهراً آن طور که رسانه‌های آلمانی گزارش کرده‌اند فرد مسلح این حادثه بازداشت نشده است.

چند رسانه محلی گزارش کردند که عامل مسلح قبل از آن‌ که به سمت فروشگاه زنجیره‌ای برود، قصد داشته داخل ساختمان «رادیو درسدن» شود. آن طور که رادیو درسدن گزارش کرده تیراندازی‌هایی نیز صورت گرفته و روزنامه بیلد از کشته شدن یک زن در این حادثه خبر داده که هنوز پلیس تأیید نکرده است.

این حادثه درست در شرایطی به وقوع پیوسته که رسانه‌های آلمان در روزهای اخیر از خنثی شدن توطئه گروه راست افراطی «شهروندان رایش» برای سرنگونی دولت آلمان خبر داده‌اند.

پایان پیام/

نظر شما