شناسهٔ خبر: 66597588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تیر اسرائیل برای یافتن سنوار در رفح به سنگ خورد

مقامات اسرائیلی به رسانه‌های این رژیم خبر دادند که برخلاف ادعاهای پیشین درباره حضور «یحیی السنوار» در جنوب غزه، اما او در این منطقه حضور نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «تایمز اسرائیل»، امروز (شنبه)، به نقل از دو مقام آگاه اسرائیلی نوشت که «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه برخلاف ادعاها در منطقه رفح (جنوب نوار غزه) نیست.

رژیم اسرائیل پیشتر با این ادعا که مقامات ارشد حماس از جمله یحیی السنوار و «محمد ضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی حماس در منطقه رفح حضور دارند، نیروهای خود را به جنوب غزه منتقل کرده بودند.«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز اعلام کرده بود که حذف سران حماس اولویت اصلی این رژیم است.تایمز اسرائیل نیز اشاره کرد که پیشتر مقامات این رژیم مدعی شده بودند به یحیی السنوار نزدیک‌ شده‌اند.

این رسانه اسرائیلی در ادامه سنوار را مغز متفکر عملیات «طوفان الاقصی» خواند و اشاره کرد که هنوز نیروهای اسرائیلی نتوانسته‌اند او را به دام بیندازند.

این در حالی است که «جان کربی» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز دو روز پیش به صراحت گفته بود که آمریکا به اسرائیل در تعقیب سنوار کمک می‌کند.

ارتش اسرائیل تاکنون چند بار مدعی شده است که در چند قدمی دستگیری سنوار قرار گرفته است. اسرائیل در اوایل ورود زمینی به نوار غزه ادعا کرده بود که توانسته خانه یحیی السنوار را در غزه پیدا کند؛ اما تلویزیون اسرائیل (کان) گزارش داد که ارتش اسرائیل بعد از ورود به این خانه تنها یک جفت کفش و چند عروسک یافته است.روزنامه «العربی الجدید» نیز پیشتر گزارش داده بود که بر خلاف ادعای مقامات اسرائیلی درباره حضور سنوار در تونل‌ها، او اخیرا بازدیدی میدانی از مناطق درگیری داشته و با سران حماس در خارج از مرزهای فلسطین ارتباط مداوم دارد.

نظر شما