شناسهٔ خبر: 57567746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهردار قم:

رسالت دانشجو محدود به دانشگاه نیست

شهردار قم با صدور پیامی گفت: محدوده نقش‌آفرینی دانشجو صرفاً دانشگاه نیست و این قشر می‌بایست تلاش خود را معطوف رشد و پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون نماید،.

صاحب‌خبر -

به نقل از شهرداری قم،سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بزرگ‌ترین دستاورد علم برای انسان ایجاد زمینه کسب آگاهی است، آگاه شدنی که به‌واسطه آن علاوه بر دانش، بینش آدمی نیز مورد تعالی قرار می‌گیرد و از تفکر خام و عمل بی‌منطق دور می‌کند؛ اگر این مهم در زندگی افراد یک جامعه تسری یابد، می‌توان شاهد آن بود که جامعه به سمت پیشرفت حرکت کند.

دانشگاه‌ها و حضور پرشور جوانان در آن، زمینه‌ای است برای تحقق این مهم که در محیطی علمی، امکان فراگیری دانش و بینش برای بخشی مهم از افراد جامعه فراهم شود تا در پرتو آن بتوان به توسعه همه‌جانبه و به‌ویژه عدالت محور کشور نائل آمد. فرآیندی که در آن دانشجو نقشی برجسته و ارزنده دارد.

محدوده نقش‌آفرینی دانشجو صرفاً دانشگاه نیست و این قشر به‌واسطه درک و فهمی عمیق از شرایط اجتماعی، می‌تواند و می‌بایست تلاش خود را معطوف رشد و پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون نماید، پیشرفتی بر مبنای اصول اساسی انقلاب اسلامی.

از سوی دیگر دانشگاه‌ها و دانشجویان به‌عنوان بخشی از جامعه نخبگانی کشور، بهترین فرصت برای بیان حقایق و مشکلاتی هستند که شاید در نگاه مسئولان مورد غفلت قرارگرفته و می‌توان با مطالبه‌ای اصولی و بیان این مشکلات، قدم‌های مثبتی در راه رفع آن‌ها برداشت.

ایجاد چنین فضایی برای بیان عقاید و نظرات دانشجویان و استفاده از آن در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌دور از تنش‌ها و حاشیه‌های سیاست‌زده وظیفه‌ای است بر دوش مسئولان تا از این طریق توطئه‌ها و کینه‌توزی دشمنان مجالی برای بروز پیدا نکنند.

۱۶ آذرماه سالروز شهادت جمعی از دانشجویان حق‌طلب و آزادی‌خواه در راه عزت و سربلندی کشور عزیزمان است، گرامی می‌داریم یاد و نام جاودان این شهیدان و دیگر شهدایی که در این مسیر با نثار جان خود عزت، اقتدار و سربلندی امروز این مرزوبوم را مدیون آنان هستیم.

نظر شما