شناسهٔ خبر: 57447463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخست وزیر انگلیس: اعتراض‌های غیرقانونی را سرکوب می‌کنیم

ریشی سوناک در صفحه توئیتر خود نوشت که پلیس حق دارد هر گونه اعتراض غیرقانونی را سرکوب کند و در این راه از حمایت دولتی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در پیامی توئیتری در واکنش به افزایش اعتراض‌های مردمی و اعتصاب سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در این کشور نوشت: ”امروز با روسای پلیس ملاقات کردم تا روشن کنم که آن‌ها از حمایت کامل من در اقدام قاطعانه برای سرکوب اعتراضات غیرقانونی برخوردارند.,

وی در ادامه این پیام نوشت: ”مردم به اندازه کافی از این هرج و مرج‌ها رنج می‌برند و کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید حضور قدرت را احساس کنند.“

این توئیت در حالی منتشر شده است که انگلیس و بسیاری از کشور‌های غربی از زمان آغاز اغتشاشات در کشورمان بار‌ها در سخنانی مداخله جویانه به حمایت و خط دهی به برخی افراد فریب خورده پرداختند.

در همین راستا و در هفته‌های اخیر نخست وزیر انگلیس با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه اجلاس گروه بیست که در جزیره بالی اندونزی برگزار شد، دیدار و درباره ایران گفتگو کردند.

دولت انگلیس همچنین به دلیل آنچه خود سرکوب اعتراضات مردمی در ایران می‌نامد تعدادی از مقامات امنیتی و انتظامی کشورمان را تحریم کرد.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس هم در بیانیه وزارت خارجه کشورش عنوان کرده که در کنار مردم ایران می‌ایستد و اعلام کرده که «تحریم‌ها حاوی این پیام به مقامات ایران است که لندن آن‌ها را مسؤول سرکوب و خشونت علیه مردم می‌داند».

نظر شما