شناسهٔ خبر: 57447154 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

گردشگری می‌تواند منبع نخست درآمد پایدار کشور باشد

ضرغامی با بیان اینکه جاذبه‌های بی نظیری که در نقاط مختلف میهن اسلامی وجود دارد، گفت: گردشگری می‌تواند منبع نخست درآمد پایدار کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سید عزت الله ضرغامی امروز جمعه در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه اراک، با اشاره به اینکه استان مرکزی سرزمین خورشید انقلاب و دارای آثار تاریخی و گردشگری بسیار ارزشمندی است، گفت: در استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و می‌توان کارهای زیادی انجام داد.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دولت، نظام، استان و مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قابل تقدیر است و این حمایت ها سبب رونق بیش از پیش در بخش های مختلف به ویژه صنعت گردشگری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون به بیش از ۱۱۰ شهر سفر است، ادامه داد: اعتقادی به سفر خارجی ندارم و تمام وقت خود را برای سفرهای استانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات گردشگری و صنایع دستی گذاشته‌ام.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه از روز گذشته در استان مرکزی حضور یافته و از نقاط مختلف بازدید شده است، افزود: بابت تاخیر در سفر به استان مرکزی از مردم این استان عذرخواهی می کنم اما از دیروز تاکنون در جریان این سفر، تصمیمات خوبی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گرفته شده است.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه توسعه صنعت گردشگری را منوط به همکاری‌های برون دستگاهی دانست و بیان کرد:  صنعت گردشگری در کشور با مسایل و مشکلات زیادی روبرو است و در حال پیگیری آنها هستیم.

 

ضرغامی با بیان اینکه در یک سال گذشته تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است، ادامه داد: جاذبه‌های بی نظیری که در نقاط مختلف میهن اسلامی وجود دارد، که در این راستا گردشگری می‌تواند منبع نخست درآمد پایدار کشور باشد.

 

وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات گردشگری کشور ۵۰ میلیارد تومان است ولی با همین اعتبارات کم نیز می توان کارها و اقدامات موثری در این حوزه انجام داد.

 

ضرغامی در ادامه به برپایی بازارچه های صنایع دستی اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در بخش صنایع دستی و زمینه فروش و عرضه این محصولات وجود دارد و در این راستا، بازارچه‌هایی ایجاد شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای حل این مشکلات اندیشیده شده است.

 

گفتی است وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد استان مرکزی شده و با حضور در شهرستان های محلات، دلیجان و خمین، از ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان ها بازدید کرده است.

 

امروز نیز بازدید از چند ظرفیت گردشگری از جمله روستاهای انجدان و هزاوه اراک و چند بنای تاریخی شهرستان تفرش از برنامه های مهم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

پایان پیام/177

نظر شما