شناسهٔ خبر: 57446175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

گردشگری می تواند رتبه نخست درآمد پایدار کشور باشد

ضرغامی گفت: با توجه به جاذبه‌های بی نظیری که در نقاط مختلف ایران اسلامی وجود دارد، گردشگری می‌تواند منبع نخست درآمد پایدار برای کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز جمعه در جریان دومین روز سفر به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: صنعت گردشگری در کشور با مسائل و چالش های زیادی مواجه است که از ابتدای کار دولت سیردهم در حال پیگیری امور مختلفی هستیم و در یک سال گذشته گام های بلندی برداشته شده است.

 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حوزه گردشگری فرابخشی است و دستگاه‌های مختلف باید برای حل مسائل این حوزه همراهی کنند افزود: با ۱۱ دستگاه مرتبط تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شده که می تواند کلید حل مشکلات بخش گرشگری باشد.
 
وی ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های بی نظیری که در نقاط مختلف ایران اسلامی وجود دارد، گردشگری می‌تواند منبع نخست درآمد پایدار برای کشور باشد به هر حال با ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات حوزه گردشگری کشور و کمبود اعتبارات اقدامات و برنامه ریزی های موثری انجام گرفته است.
 
ضرغامی با اشاره به اینکه در بخش صنایع دستی و زمینه فروش و عرضه این محصولات با مشکل مواجه هستیم افزود: بازارچه‌هایی برای رفع مسایل موجود در زمینه عرضه ایجاد شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای حل این مشکلات از جمله بحث وام خرید صنایع دستی هدف گذاری شده است.
 
ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عذرخواهی از بابت تاخیر در سفر استان مرکزی اظهار داشت: از روز کذشته تاکنون تصمیمات خوبی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان گرفته شد که امیدواریم با اجرایی شدن این موارد شاهد تغییر ملموس در حوزه گردشگری استان مرکزی باشیم چراکه در این منطقه ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد.
 
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش از حمایت‌های آیت الله دری نجف‌آبادی تقدیر و خاطرنشان کرد: تاکنون به بیش از ۱۱۰ شهر سفر کرده‌ام و تمام وقت خود را برای سفرهای استانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات گردشگری و صنایع دستی گذاشته‌ام.
 
به گزارش دیارآفتاب، وزیر میراث فرهنگی پنجشنبه در روز اول سفر خود به استان مرکزی با حضور در شهرستان دلیجان از کاروانسرای دو دهک، شهر تاریخی نراق و اماکن تاریخی و گردشگری آن، غار نخجیر دلیجان و مجتمع های گردشگری و تفریحی محلات و نیم ور بازدید کرد، ضرغامی همچنین در ادامه با سفر به خمین از ارگ تاریخی میشیجان، بیت تاریخی امام راحل و قلعه سالار محتشم بازدید داشت.
 
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از روستاهای هدف گردشگری انجدان و هزاوه اراک و حضور در شهرستان تفرش از برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روز پایانی سفر وی به استان مرکزی است.
 
انتهای پیام/

نظر شما