شناسهٔ خبر: 57413268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پارک علم و فناوری استان؛

بنای اصلی اقتصاد سیستان و بلوچستان بر اساس دانش و علم روز تدوین شود

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان گفت: یکی از نکات قابل توجه و مهم این است که بنای اصلی اقتصاد سیستان و بلوچستان باید بر اساس دانش و علم روز تدوین و برنامه‌ریزی شود که در این راستا فناوری خدمات تجاری نوآور قطعا می‌تواند نجات‌دهنده و اهرم خوبی برای ایجاد تحول جدی در اقتصاد این استان باشد.

صاحب‌خبر -

محمدنبی شهیکی در گفت وگو با ایسنا- با تاکید بر اینکه اقتصاد بی‌وزن جزو مزیت‌های راهبردی استان محسوب می‌شود گفت: تجارت بخش خدمات، تاثیر عمده‌ای در تولید و افزایش میزان اشتغالزایی در این استان داشته و می‌تواند زمینه‌ساز فرصت‌های شغلی جدید شود که بخش عمده‌ای از این فرصت‌ها مربوط به اقتصاد بی‌وزن خواهد بود.

وی اظهار کرد: سیستان وبلوچستان جزو معدود استان‌هایی است که بالاترین ظرفیت ترانزیت جاده‌ای، هوایی، ریلی، دریایی و بین المللی را داراست و با توجه به دورنمای پیشرفت‌های گسترده در حوزه‌های ریلی و دریایی که در آینده نزدیک به تحقق خواهد پیوست یکی از پایه‌های توسعه استان، توسعه مبتنی بر تجارت‌های شکل گرفته بر پایه ترانزیت است.

شهیکی گفت: هم‌اینک ۲۲۰ شرکت دانش بنیان، استارتاپی، فناور و شرکت خلاق با ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و کارآمد و ۱۶۴ دستیار فناور در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان موفق‌ترین پارک کشور شد اظهارداشت:در آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با حضور معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم و معاونان پژوهشی و فناوری، پارک‌های علم و فناوری موفق از نظر شاخص‌های مختلف معرفی شدند و از منتخبان تقدیر به‌ عمل آمد.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و در مجموع ارزیابی شاخص‌ها به عنوان پارک‌های برتر کشور معرفی شدند.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان گفت: این پارک با مساحت ۵۰ هزار مترمربع متشکل از مجتمع نوین، مجتمع نوگام، مجموعه نوآوران مجموعه کارگاهی فناوران ۱ تا ۶ و کارخانه نوآوری است که تاکنون در این پارک بیش‌از ۲۲۰ شرکت مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۱ تأسیس شد که با شکل‌گیری پارک، فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان به تدریج از سال ۱۳۹۴ تاکنون توسعه یافته و امروز به عنوان یکی از پارک‌های نمونه و شاخص در کشور مطرح است.

شهیکی تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان در راستای ایجاد اشتغال، تشویق فعالیت‌های اقتصادی با ایجاد شرکت، انتقال و تجاری‌سازی فناوری، بهسازی مناطق محروم و تشویق، حمایت و ایجاد روحیه کارآفرینی و رقابت به راه‌اندازی مراکز نوآوری و رشد اقماری در شهرستان‌های زابل، چابهار، ایرانشهر، سراوان، زهک و بمپور اقدام کرده است.

وی بیان کرد: کارخانه نوآوری در۲ فاز در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید که مجموعه‌ای متشکل از همه فضاها، سازوکارها و ساختارهای لازم برای شکل‌گیری، رشد و توسعه استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوآورانه است که با در نظر گرفتن تمام نیازهای لازم برای رشد یک واحد کسب و کاری کوچک، اقدام به جمع‌آوری زیرساخت‌ها در کنار هم می‌کند و نقش بسزایی در شکل‌گیری فرهنگ پویا و اجتماع نوآوری دارد.

انتهای پیام

نظر شما