شناسهٔ خبر: 57223210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل اسناد انتشارات و امور هنری بنیاد شهید:

هنر از مهمترین ابزارهای جهاد تبیین است

تبریز - ایرنا - مدیرکل اسناد انتشارات و امور هنری بنیاد شهید با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند، گفت: هنر از مهمترین ابزارهای جهاد تبیین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد مختاری روز شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی ایثار منطقه پنج کشور در تبریز، افزود: ایران به عنوان رهبر جبهه مقاومت خار چشم دشمنان است و دشمنان با تمام قوا در تلاش برای شکست نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در همه میدان‌ها شکست خورده اند بنابراین با جنگ ترکیبی وارد میدان شده اند، اظهار داشت: ولایت و شهادت، ۲ اصل بقای انقلاب اسلامی هستند و فرزندان شهدا و ایثارگران موثرترین افراد برای خلق آثار هنری در ترویج فرهنگ شهادت هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: شهادت والاترین هنر است و بازتاب آن در شاخه های مختلف هنری نیز ارزش بالایی دارد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، افزود: در زمان کنونی فتنه بزرگ و جنگ شناختی علیه انقلاب اسلامی به راه افتاده است و در این عرصه بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ ایثار و جهاد تبیین هستیم چرا که ابزار دشمن، دروغ است.

وی اظهار داشت: سلبریتی‌های آموزش دیده در غرب مجری این نقشه هستند بنابراین باید با شیوه مناسب توطئه دشمنان را خنثی کرد و در این راه نیاز به جهاد تبیین است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت: پاسداشت فرهنگ شهادت سفارش امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و رسالت ما همواره حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار است.

جابر ابوالفتح زاده، افزود: حماسه‌ها و از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان فراموش شدنی نیست و باید در قالب هنر ماندگارتر شود.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی ایثار منطقه پنج کشور نیز در این آیین گفت: ۳۰۰ اثر از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام به این جشنواره ارسال شده بود که پس از داوری ۱۰۰ اثر از ۶۵ هنرمند انتخاب شد.

علیزاده، افزود: این جشنواره در رشته های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی خط برگزار شد.

نظر شما