شناسهٔ خبر: 68414227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

بحران آب به جنوب تهران رسید

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶تهران(شهرری) با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر و مشکل کمبود آب در شهر فشافویه، گفت: اکنون تامین آب برای جمعیت ساکن در این شهر به سختی انجام می شود.

صاحب‌خبر -

اطلاعات نوشت: حسن حقیقی در نشست خبری  تاکید کرد: در صورت ادامه ساخت و ساز جدید و بارگذاری جمعیت در فشافویه به زودی شاهد بحران آب در این شهر خواهیم بود. وی اظهار داشت:  به رغم این‌که چندین سال شاهد کاهش بارندگی در سطح کشور بوده ایم، اما متاسفانه بسیاری از مردم و ادارات توجهی به هشدارها نمی کنند و بارها شاهد استفاده بی رویه و هدر رفت انرژی حتی در ساعات تعطیلی در برخی ادارات بوده ایم.حقیقی  ادامه داد: هر چه بنزین، آب و برق تولید شود اما فرهنگ استفاده مناسب و بهینه از این منابع را نداشته باشیم و درست مصرف نکنیم، دچار کمبود و مشکل خواهیم شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این ها، تعداد زیادی انشعابات غیر مجاز آب و برق در حاشیه فشافویه وجود دارد که بر معضلات شهر افزوده است.

حقیقی با اشاره به این که میزان آب ورودی به فشافویه کفاف جمعیت ساکن این شهر را نمی دهد، اظهار داشت: برای مدیریت این موضوع، مجبوریم شب ها مخازن را محدود  و روزها فشار آب را بیشتر کنیم تا مشکل رفع شود. وی گفت: درحالی که زیرساخت های شهر  پاسخگوی نیاز مردم فشافویه نیست، وجود بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در این بخش هم با حجم زیاد واحدهای صنعتی و تولیدی و زندان بزرگ تهران هم بر معضلات این شهر افزوده است و حجم زیادی از آب مربوط به شهر حسن آباد به مجتمع ندامتگاهی بزرگ تهران در فشافویه منتقل می شود.

مدیرعامل آبفا منطقه ۶تهران ( شهرری) افزایش قیمت مسکن در تهران و  گسیل جمعیت مناطق شمالی و مرکزی پایتخت به مناطق  حاشیه ای  و جنوب تهران و بارگزاری جمعیت در این مناطق را از علل افزایش مشکل آب در شهرستان ری دانست و گفت: ما چند سال است که نسبت به این موضوع  هشدار می دهیم اما کسی به آن توجهی نمی کند و درطول همین هفته حدود 100 انبوه ساز برای اخذ مجوز ساخت و ساز به ما مراجعه کرده اند که با احتساب 60 واحد برای هر متقاضی و تخلفات و افزایش ساخت و سازها برای استفاده از ماده 100 حداقل در این مقطع بیش از 800 واحد و با احتساب هر واحد 3 نفر ساکن، قریب دو میلیون و 400 هزار نفر به جمعیت این شهر اضافه می کند که موجب بروز مشکلات در اینده نزدیک برای مردم و مسئولان خواهد شد.

وی تاکید کرد: به رغم تمامی مشکلات و کمبودها؛ ما تمامی توان خودمان را به کار گرفته ایم تا مشکل مردم رفع شود و اگر یک ساعت آب هر منطقه به دلیل سهل انگاری و کم کاری ما قطع شود خودمان را نمی بخشیم و اعتقاد داریم که قیامت برای همه این ها باید پاسخگو باشیم. در مقابل از مردم هم انتظار داریم  الگوی مصرف و استفاده  درست و بهینه از انرژی را رعایت کنند. در حالی که بخش هایی از شهر حسن آباد چند روز دچار قطعی آب بودند متاسفانه در بازدید میدانی از سطح شهر شاهد بودیم که با آب شهری فرش شسته و روی دیوار پهن کرده بودند و یا در حال شستن پیاده رو یا خودروها بودند و باز هم از مردم تقاضا می‌کنیم در مصرف آب دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

نظر شما