شناسهٔ خبر: 57235582 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناخت هنرمندان ایثارگر برگزیده هنر‌های تجسمی در تبریز

دبیر جشنواره هنر‌های تجسمی ایثار گفت:هنرمندان شاهد و ایثارگر برگزیده جشنواره هنر‌های تجسمی ایثار منطقه ۵ کشور در تبریز معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

آقای علیزاده گفت: ۳۰۰ اثر از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام به جشنواره هنر‌های تجسمی ایثار ارسال شد که پس از داوری ۱۰۰ اثر از ۶۵ هنرمند انتخاب شد.

آقای علیزاده ادامه داد: رشته‌های این جشنواره در بخش‌های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی خط بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این جشنواره گفت: پاسداشت فرهنگ شهادت سفارش امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و رسالت ما همواره حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار است.

آقای ابوالفتح زاده افزود: حماسه‌ها و از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان فراموش شدنی نیست و باید در قالب هنر ماندگارتر شود.

مدیرکل اسناد انتشارات و امور هنری بنیاد شهید کشور هم گفت: آنچه که ولی فقیه تاکید دارند جهاد تبیین است و هنر از مهمترین ابزار‌های این جهاد است.

آقای مختاری افزود: ایران به عنوان رهبر جبهه مقاومت خار چشم دشمنان است و دشمنان با تمام قوا در تلاش برای شکست نظام اسلامی هستند چون در همه میدان‌ها شکست خورده اند حال با جنگ ترکیبی جلو آمده اند.

وی گفت: ولایت و شهادت دو اصل بقای انقلاب اسلامی است و فرزندان شهدا و ایثارگران موثرترین افراد برای خلق آثار هنری در ترویج فرهنگ شهادت هستند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهادت والاترین هنر است و بازتاب آن در شاخه‌های مختلف هنری نیز ارزش بالایی دارد.

وی افزود: امروز فتنه بزرگ و جنگ شناختی علیه انقلاب اسلامی به راه افتاده است و بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ ایثار و جهاد تبیین هستیم چرا که ابزار دشمن دروغ است و سلبریتی‌های آموزش دیده در غرب مجری این نقشه هستند بنابراین باید با شیوه مناسب توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

نظر شما