شناسهٔ خبر: 57079822 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بررسی گروه G جام جهانی| از برزیل مدعی تا رقابت جذاب صربستان و سوئیس/ شیرهای رام‌نشدنی تسلیم می‌شوند؟

در گروه G جام جهانی 2022 قطر، تیم‌های برزیل، صربستان، سوئیس و کامرون با هم رقابتی جذاب خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، در گروه G جام جهانی 2022، تیم‌های برزیل، صربستان، سوئیس و کامرون با هم رقابت سختی برای صعود خواهند داشت.

تیم ملی برزیل به دلیل ستاره‌های آماده و تیم به شدت قدرتمند مدعی اصلی رسیدن به مرحله حذفی شناخته می‌شود ولی 3 تیم بعدی رقابتی جذاب برای راه‌یابی به جمع 16 تیم پایانی با هم خواهند داشت.

در این گزارش می‌خواهیم به بررسی تیم‌های گروه G بپردازیم.

برزیل؛ طلسم 20 ساله شکسته می‌شود؟

برزیل در مقدماتی جام جهانی هیچ شکستی را تجربه نکرد تا با اقتدار راهی جام جهانی 2022 شود. آنها با 40 گل زده و تنها 5 گل خورده بهترین خط تهاجمی و دفاعی را به ثبت رساندند و با مثلث طوفانی در جلو ، مدعی بزرگ قهرمانی شناخته می‌شوند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که برزیل پس از 20 سال دوباره فاتح جام خواهد شد و ششمین ستاره را بدست خواهد آورد.

ایده بازی برزیل مثل گذشته است و تمام بار حملات را به روی دوش وینگرهای خود مثل وینیسیوس و رافینیا خواهد انداخت. در اینجا نقش هافبک تکنیکی آنها به «لوئیز پاکِتا» بسیار پررنگ می‌شود. بازیکنی که در لیون آنقدر درخشید تا تیم انگلیسی وستهام به سراغش بیاید و تجربه در لیگ برتر را به کارنامه خود اضافه کند.

حضور بازیکنانی مثل برونو گویمارائش، کاسمیرو و فرد نیز به خط میانی سلسائو قدرتی شگرف ایجاد کرده که باعث می‌شود، توپ از دست رفته خیلی زود با پرسینگ شدید دوباره بدست آید.

نقطه قوت برزیل را می‌توان در چند پست و جناح دانست. اول از همه «آلیسون بکر» در دروازه دل بازیکنان برزیل را قرص خواهد کرد. از طرف دیگر فرماندهانی به نام مارکینیوش، تیاگو سیلوا و میلیتائو که زیر نظر آنچلوتی به یکی از بهترین مدافعان دنیا نام گرفته، کمربند دفاعی را محکم‌تر خواهد کرد.

در میانه میدان هماهنگی بسیار بالای پاکتا و نیمار باعث خوش ریتم شدن بازی برزیل و موقعیت‌سازی این تیم خواهد شد که توپ اگر به بازیکنانی مثل وینیسیوس جونیور و رافینیا برسد، دروازه حریفان بسیار تهدید خواهد شد.

بزرگترین ضعف برزیل را می‌توان فشار بیش از حد روی آنها دانست. هنوز جام جهانی آغاز نشده، همه از برزیل به عنوان مدعی بزرگ صحبت می‌کنند. تیمی که مدت‌هاست شکست را تجربه نکرده و همواره در بالاترین سطح قرار داشته است. باید دید آیا این تیم در مواجهه با تیم‌های بزرگ و پیش نرفتن برنامه‌هایشان می‌تواند ذهنیت برنده را اجرایی کند و بتواند باز هم برنده مسابقه شود؟

اصلی‌ترین ستاره برزیل بی‌شک نیمار خواهد بود که در بهترین شرایط آمادگی بدنی قرار دارد. او این فصل در پاری‌سن‌ژرمن آماری طوفانی از خود به ثبت رسانده و قصد دارد رکورد پله را با قهرمانی در قطر جابه‌جا کند.

ترکیب احتمالی برزیل:

دروازه‌بان: آلیسون بکر

مدافعان: مارکینیوش، تیاگو سیلوا، الکس ساندرو، دنیلو

هافبک‌ها: فرد، کاسمیرو، لوکاس پاکتا

مهاجمان: رافینینا، وینیسوس، نیمار

صربستان؛خط حمله‌ای آتشین

عقاب‌ها در جریان بازی‌های مقدماتی بازی به بازی بهتر شدند و توانستند در انتها بالاتر از پرتغال صعود خود را به صورت مستقیم رقم زنند. اعتماد به نفس آنها بالاست و این تیم نشان داده که می‌تواند شکست‌ناپذیر عمل کند.

بزرگترین نقطه قوت آنها خط حمله قدرتمنی است که زیر دستان «دراگان استویکوویچ» قرار است برای گلزنی تلاش کنند.

مهمترین عناصر خط تهاجمی آنها دوشان ولاهوویچ از یوونتوس، دوشان تادیچ از آژاکس و الکساندر میتروویچ از فولام هستند. بازیکنانی که نمایشی خیره‌کننده در این فصل داشتند و همواره جز مهاجمان زهردار شناخته می‌شوند.

از فیلیپ کاستیچ که در اینتراخت مهره اصلی قهرمانی این تیم در لیگ اروپا بود و اکنون نقشی پررنگ در موفقیت‌های اخیر یوونتوس دارد نیز نمی‌توان گذاشت.

سرژ میلینکوویچ ساویچ که در لاتزیو آنقدر درخشان بود که تیم‌هایی مثل منچستریونایتد به دنبالش بودند نیز جز عناصر مهم در جمع عقاب‌ها می‌توان نام برد.

نقطه ضعف آنها البته خط دفاعی است که باید دید استویکوویچ چه برنامه‌ای برای مهار توپ‌های حریفان خواهد داشت.

ترکیب احتمالی صربستان:

دروازه‌بان: میلینکوویچ ساویچ

مدافعان: میلنکوویچ، میتروویچ، پاولوویچ

هافبک‌ها: زیوکوویچ، لوکیچ، سرژ میلینکوویچ ساویچ، کاستیچ

مهاجمان: دوشان تادیچ، الکساندر میتروویچ و دوشان ولاهوویچ

سوئیس؛از حدف ایتالیا تا بی‌ضعف در قطر

تیمی که ایتالیا را حذف کرد و باعث عدم حضور قهرمان اروپا شد، سوئیس است. تیمی که اصلا شکستی را تجربه نکرده و نمایشی متقدرانه در یورو 2020 نیز از خود نشان داده است. این تیم باعث فرانسه، قهرمان دنیا از یورو شد و در ضربات پنالتی از اسپانیا شکست خورد.

سوئیس البته با هدایت مورات یاکین، اکنون خیلی رو به بازی مستقیم آورده و کمتر علاقه دارد مالکیت را از آن خود کند. حضور رمو فرولر و گرانیت ژاکا در خط میانی قوت زیادی به خط وسط آنها داده که می‌تواند کمک شایانی به موفقیت تیم کند.

نقطه قوت آنها هارمونی و اتحاد بسیار خوبی بوده که با مربیگری یاکین بدست آمده است. آنها تجربه بالایی نیز در جام جهانی دارند زیرا پنجمین حضور متوالی خود در این رقابت را به ثبت می‌رسانند.

شاید جالب باشد که بگوییم سوئیس نقطه ضعف بزرگی در تیمش ندارد. آنها واقعا تیم آماده‌ای هستند و به همین دلیل می‌توان این گروه را بسیار جذاب و تماشایی دانست.

ترکیب احتمالی سوئیس:

دروازه‌بان: یان سومر

مدافعان: ویدمر، آکانجی، الودی، رودریگز،

هافبک‌ها: فرولر، ژاکا، شقیری، ساو، اوکافور

مهاجم: امبولو

کامران؛کار سخت شیرهای رام‌نشدنی

گل دقیقه 124 توکو اکامبی باعث صعود شیرهام رام‌نشدنی به قطر شد. کامرون در بازی سخت و نفس‌گیر مقابل الجزایر در لحظه پایانی به گل رسید تا پس از یک دوره غیبت دوباره راهی جام جهانی شوند.

نقطه قوت آنها خط تهاجمی قدرتمند با بازیکنانی مثل وینسنت ابوبکر،‌اریک مکسیم چوپوموتینگ و توکو اکامبی است. آنها 14 گل در مقدماتی به ثمر رساندند و مهره اصلی در مقابل سوئیس و صربستان به شمار خواهند رفت.

از زامبو آنگویسا در خط میانی نیز می‌توان به نقطه قوت شیرها نام برد. بازیکنی که اکنون جز عناصر مهم در ناپولی است و به شدت آمادگی بالا دارد.

ترکیب احتمالی کامرون:

دروازه‌بان: اونانا

مدافعان: نوحو، کاستیتو، انگادیو، فای،

هافبک‌ها: زامبو آنگویسا، هونگلا، انتچام

مهاجمان: توکو اکامبی، ابوبکر، چوپوموتینگ

پایان پیام/

نظر شما