به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه درباره نحوه اجرای مصوبه اخذ هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت سوال کرده اند.
سردبیر این سوژه درباره ابهام خود توضیح می دهد و می پرسد: قرار بود که مبلغی برای نگهداری امتیاز خطوط تلفن ثابت بدون استفاده لحاظ شود، نه اینکه به همه خطوط مبلغ نگهداری اضافه شود.
وی گفت: ما از تلفن خود استفاده می کنیم و بدون استفاده نیست و چرا به قبض این خطوط هم هزینه نگهداری اضافه شده است؟
*دستورالعمل چه می گوید؟
محمد رضا، بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این باره می گوید: مکالمات تلفن ثابت تا سقف هزینه نگهداری در کل کشور برای مشترکان رایگان است.
وی ادامه داد: این طرح برای تهران ۲۰ هزار تومان با ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه رایگان درون شهری یا به همان میزان مکالمات بین شهری و همراه، برای سایر مراکز استان ها ، ۱۵ هزار تومان با ۳هزار و۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و برای سایر شهرها، ۱۰ هزار تومان با ۲ هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان است.
به گفته بیدخام، مخابرات از ابتدای شهریورماه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، این هزینه را در صورتحساب مشترکان اعمال کرده است و فعلا این هزینه تنها از مشترکان تهران دریافت شده است.
به بیان دیگر، این گفته به این معنی است که برای مثال اگر از یک خط تلفن ثابت در تهران 20 هزار تومان هزینه نگهداری اخذ می شود و مشترک ۶۰۰ دقیقه با تلفن صحبت کرده، دیگر هزینه دقیقه های مکالمه را نخواهد پرداخت.
پایان پیام/