شناسهٔ خبر: 57019810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رییس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین:

عملیات ساخت مرکز سلامت روان جامعه‌نگر در قزوین آغاز شد

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از آغاز عملیات عمرانی مرکز سلامت روان جامعه‌نگر به منظور ارائه خدمات به مردم شهرستان در سطح دوم با اجرای الگوی خدمات سلامت روانی و اجتماعی «سراج» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در تشریح این خبر اظهار کرد: باهدف ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت روان به بیماران شدید روانپزشکی با استفاده از آموزش و ارتقای سلامت، بهبود کیفیت سبک زندگی و جلب رضایت بیماران و خانواده آنان، می‌توان طیف وسیع‌تری از بیماران نیازمند را تحت پوشش قرار داد.

او افزود: در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش این مرکز، خدماتی که در سطح یک ارائه می‌شود، مراقبت روان‌پزشکی از طریق بهورزان فعال در خانه‌های بهداشت، مراقبان سلامت، کارشناسان سلامت روان (روانشناس) و پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت با استفاده از آموزش و غربالگری جمعیت تحت پوشش انجام می‌شود و پس از غربالگری افراد و در صورت بیمار بودن و نیازمند به مشاوره روانپزشکی، ارجاع از سوی پزشک به روانپزشک در دستور کار قرار می‌گیرد.

مهرعلیان گفت: در مرکز سلامت روان جامعه‌نگر، بیشتر از کادر درمانگر، شامل: روانپزشک، پزشک، مددکار، روانشناس و کاردرمانگر استفاده می‌شود که این کادر، خدمات تخصصی سلامت روان را ارائه می‌دهند.

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین اظهارکرد: امیدواریم که عملیات ساخت مرکز سلامت روان جامعه‌نگر هرچه سریعتر تکمیل شود و در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما