شناسهٔ خبر: 67302576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهاد نجات تولید با احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در مازندران

ساری - ایرنا - فراهم سازی زیرساخت های توسعه شهرک های صنعتی مازندران به همراه گره گشایی از مشکلات ۳۰۰ واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در این شهرک ها، یکی از راهبردهای مهم دولت سیزدهم برای اشتغال آفرینی و رونق تولید در این خطه از شمال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به کمبود زمین در استان مازندران جهت به کارگیری در بخش های تولیدی و صنعتی بهره مندی از ظرفیت موجود در شهرک های صنعتی استان یکی از راهبردهای جدی دولت در بخش اشتغال آفرینی است.

دولت سیزدهم در گام نخست سعی کرد برخی از زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی مازندران را به صورت ریشه ای برطرف کند و در این مسیر گام های موثری برداشته است.

سال های گذشته برخی از واحدهای صنعتی مازندران به دلیل ضعف در زیر ساخت ها، به خصوص ولتاژ برق بخشی از واحدهای تولیدی از مدار تولید خارج شده بودند که در این راستا گره گشایی برای این مشکل یکی از دغدغه های جدی دولت سیزدهم بوده است.

بهره برداری توسعه پست برق ۳۸۵ مگاولت آمپر ناریوران بابل، توسعه پست برق ۱۶۰ مگاولت آمپر بهشهر، احداث پست برق شهرک صنعتی رجه‌ بابل به ظرفیت ۳۰مگاولت آمپر، شروع عملیات اجرایی پست برق شهرک صنعتی تشبندان محمود آباد، بهشهر و نکا از جمله طرح های مهمی بود که برای توسعه زیر ساخت شهرک های صنعتی مازندران با حمایت دولت سرمایه گذاری شد

اختصاص مبلغ ۳۱۷ میلیارد ریال برای تکمیل تصفیه خانه ها و شبکه جمع آوری فاضلاب شهرکهای صنعتی نکا، منصورکنده بابل و ساری از جمله طرح های مهم دیگر برای گره گشایی از مشکلات شهرک های صنعتی مازندران بود که در دستور کار قرار گرفت و محقق شد.

برخی از شهرک های صنعتی مازندران همانند شهرک صنعتی نور و چمستان دارای مشکلات حقوقی و وقفی هستند که دولت برای گره گشایی این مشکلات هم پا پیش گذاشته است.

جهاد نجات تولید با احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در مازندران

در شرایط فعلی همه تلاش ها بر آن است تا هیچ واحد تولیدی فعال در شهرک های صنعتی به هر دلیلی تعطیل نشود چون این امر آسیب های را برای شهرهای مازندران به همراه خواهد داشت.

بازدید از شهرک های صنعتی مازندران از جمله برنامه های محوری استاندار مازندران در شهرهای مختلف استان است که در جهت گره گشایی از مشلات گام های خوبی برداشته شد.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد که نقش مهمی در تولید و اشتغال آفرینی دارد.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

جهاد نجات تولید با احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در مازندران

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

تعطیلی ممنوع

استاندار مازندران در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شعال سال از همه ظرفیت های موجود استفاده خواهد شد تا هیچ واحد تولیدی و صنعتی در مازندران تعطیل نشود.

یوسف نوری بیان داشت: در آخرین بازدیدی که از شهرک صنعتی بابلسر انجام دادیم مشکلات این واحدها واکاوی و برای گره گشایی تصمیم های خوبی اتخاذ شد.

نوری با بیان این که یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بابلسر که زیر مجموعه تامین اجتماعی است قصد تعطیلی این واحد را داشت، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته برای جذب سرمایه گذار در این واحد تولیدی فراخوان داده خواهد شد و تعطیلی این واحد تولیدی با توجه به حمایت های انجام شده به صلاح نیست.

استاندار مازندران ادامه داد: تحت هیچ شرایطی نباید از ظرفیت خوب مشارکت های مردمی غافل شویم که این مهم برای استان بسیار گره گشا خواهد بود.

وی با اشاره به مشارکت و نقش مردم در تحقق دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امور اقتصادی باید به مردم واگذار شود و دولت نیز می تواند به نقش تسهیل گری و نظارتی خود ایفا کند و تجربه نشان داده هر زمان کارها به مردم واگذار شد، شاهد موفقیت های زیادی بوده ایم.

جهاد نجات تولید با احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در مازندران

استاندار مازندران با بیان این که، دولت مردمی سیزدهم افزون بر ۳۰۰ واحد تولیدی راکد مازندران را احیا کرد، گفت که برای ادامه این روند، بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

این مقام مسوول بر فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز به منظور جلب و جذب بیشتر، سرمایه گذاران بخش خصوصی در این استان تاکید کرد و اظهار کرد: در سالی که توسط رهبری با عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، نسبت به احیای واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و یا راکد استان باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.

تداوم سرکشی ها

در این پیوند مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران اظهار کرد: در یک هفته اخیر بازدید از چند شهرک صنعتی بزرگ مازندران در شهرهای نور، چمستان و بابلسر در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

علیرضا یوسف نژاد بیان داشت: بازدید از همه شهرک های صنعتی فعال استان در دستور کار قرار دارد که به صورت میدانی مشکلات آنها بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت های لازم برای واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی مازندران یک امر ضروری است که در دستور کار دولت قرار دارد.

جهاد نجات تولید با احیای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در مازندران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با بیان این که در ۱۰ روز اخیر مشکلات چند شهرک صنعتی استان واکاوی شد، اظهار کرد: با حمایت ها و پیگیری استاندار مازندران دغدغه های واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شهدای نور و چمستان رفع خواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: یکی از واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی بابلسر که وابسته به تامین اجتماعی است در آستانه تعطیلی قرار داشت که با ورود استاندار مازندران مشکل آن در مسیر گره گشایی قرار گرفت.

نظر شما