شناسهٔ خبر: 56948210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مطالبه ۲۸ ساله رهبر معظم انقلاب برای ورود اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی

این یکی از اعتراضات من است!

روزنامه جوان

رهبر معظم انقلاب به طور مکرر در سال‌های گذشته نسبت به بازخوانی و گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی متذکر شده‌اند که به دلیل عدم‌تحقق این مطالبه بار دیگر در سخنرانی روز چهارشنبه ایشان مسئله گنجاندن این اسناد در کتب درسی مطرح شد.

صاحب‌خبر -

رهبر معظم انقلاب به طور مکرر در سال‌های گذشته نسبت به بازخوانی و گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی متذکر شده‌اند که به دلیل عدم‌تحقق این مطالبه بار دیگر در سخنرانی روز چهارشنبه ایشان مسئله گنجاندن این اسناد در کتب درسی مطرح شد.
به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه در سخنرانی خود فرمودند: «.. حادثه سوم هم که یک سال بعد از آن حادثه است- بعد از پیروزی انقلاب- هجوم دانشجویان به سفارت امریکاست و پیدا کردن اسنادی در آنجا که این اسناد، توطئه‌های امریکا علیه ملت ایران را نشان می‌داد ۸۰-۷۰ جلد شده. شما‌ها که وقت نمی‌کنید بخوانید این کتاب‌ها را، [اما]من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم مضامین این کتاب‌ها را در کتاب‌های درسی بیاورید، متأسفانه نکردند. این [اسناد]نشان می‌دهد که امریکایی‌ها در این مدتی که در ایران حضور داشتند - یعنی مثلاً از حدود سال ۲۸ و ۲۹ - چه کار‌هایی در ایران کردند، چه توطئه‌هایی و چه خیانت‌هایی انجام دادند.»
تا به امروز ۷۴ جلد سند از مدارک جاسوسی سفارت سابق امریکا منتشر شده است، اما نکته حائز اهمیت در این موضوع بازخوانی روایت‌ها و اسناد توطئه امریکا علیه ملت ایران برای اقشار مختلف مردم به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان است.
در همین رابطه طی سال‌های مختلف رهبر معظم انقلاب مطالبه‌ای همیشگی نسبت به بازخوانی و گنجاندن موارد مهم این جنایت‌ها و توطئه‌ها در کتاب‌های دانش‌آموزان و دانشجویان مطرح کردند که به چند مورد از موارد متعدد این تذکرات به طور خلاصه اشاره می‌کنیم:
سال۷۳ | رهبر معظم انقلاب: چقدر ماجرای سفارت امریکا تشریح شده است؟
رهبر معظم انقلاب در سال ۷۳ یک سؤال جدی مطرح کردند: «امروز بنده یک مطلب در باب مسئله مبارزه با استکبار باید عرض کنم تا معلوم شود مسئله چیست اساس قضیه چیست و گذشته این قضیه تا کجاست؟ درست است که حادثه تسخیر لانه جاسوسی امریکا در ایران، آن روز‌ها به وسیله جوانان دانشجو انجام گرفت، لکن نسلی که امروز جوان و دانشجو و طلبه و دانش‌آموز است و در صحنه ایستاده و امید‌ها را زنده می‌دارد و چشم‌های ما را روشن می‌کند، از سابقه این قضیه چه می‌داند و چقدر اطلاع دارد؟ گویندگان، نویسندگان و کسانی که برای خودشان در این صحنه سیاست الهی، مسئولیتی قائلند، چقدر برای نسل رو به رشد امروز ما- که این کشور با آن هزار کار دارد - این قضیه را تشریح کرده‌اند؟»
سال۸۲| رهبر معظم انقلاب: نمی‌گذارند روی این اسناد تبلیغات شود!
«جوانان مستقر در سفارت در آن روز‌ها حدود ۱۰۰ جلد کتابِ بسیار مهم از اسناد آن‌ها منتشر کردند، این‌ها اسناد مهم زمان ماست، اما نمی‌گذارند روی این اسناد تبلیغات شود- تا حمله به طبس، تا تشویق عراق به جنگ، بعد کمک به عراق در جنگ، بعد حمله به هواپیمای مسافربری ما، حمله به سکو‌های نفتی ما و تحریم اقتصادی ما در چند نوبت که این را در سال‌های اواسط دهه ۷۰ به شکل قانونی درآوردند، قانون معروف به «داماتو». عناد‌ها و بغض‌ها و کینه‌های این‌ها را این‌طوری باید فهمید.»
سال۸۷ | رهبر معظم انقلاب خطاب
به جوانان: اسناد لانه جاسوسی را بخوانید
سال ۸۷ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «من نمی‌دانم شما جوان‌ها این کتاب‌های اسناد لانه جاسوسی را خوانده‌اید، می‌خوانید یا نه، خواندنی است، خواندنی است. ببینید سفارت امریکا آن روز در ایران چه کار می‌کرده، با کی‌ها ارتباط برقرار می‌کرده و نقش این سفارت در طول سال‌های متمادىِ قبل از انقلاب چه بوده است.»
سال ۹۴ |رهبر معظم انقلاب: زحمات زیادی برای استحصال اسناد کشیده شد آن‌ها را بخوانید
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۹۴ مجدداً در یک تریبون رسمی در دیدار با جوانان درباره درس‌آموز بودن اسناد لانه جاسوسی گفتند: «جوان‌های عزیز! اسناد درس‌آموز لانه جاسوسی را بگیرید و بخوانید، دانشجویانی که آنجا را گرفتند و فهمیدند که لانه جاسوسی است با زحمت زیاد آن را استحصال کردند، این‌ها نشان می‌دهد که امریکایی‌ها در هنگام اوج نهضت و پیروزی انقلاب دائم درحال توطئه علیه جمهوری اسلامی بوده‌اند، امریکا این است.»
آبان ماه سال ۹۵ | رهبر معظم انقلاب: چرا هیچ نشانی از مضامین این اسناد در مجموعه مدارس و دانشگاه‌های ما نیست؟
ایشان برای بار دوم در این سال و در دوازدهم آبان مطالبه جدی خود را از وزیر آموزش و پرورش و علوم اعلام کردند و گفتند: «بعد از آنکه جوان‌های ما رفتند و این مرکز (سفارت امریکا) را تسخیر کردند و با زحمت زیاد توانستند کاغذ‌هایی را که خرد شده بود (مدارکی را که در کاغذخردکن ریخته شده بود) گردآوری کنند و به صورت کتاب دربیاورند، آن وقت معلوم شد که چه توطئه‌هایی در طول این مدت در داخل سفارت امریکا وجود داشته است. این کتاب‌ها حدود ۷۰ جلد است، شما‌ها خوانده‌اید این‌ها را؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیده این کتاب‌ها در مجموعه مدارس ما، دبیرستان‌های ما، دانشگاه‌های ما نیست؟ چرا؟ این یکی از اعتراض‌های من است. وزیر محترم آموزش‌وپرورش، چرا این‌ها را داخل کتاب‌های درسی قرار نمی‌دهید؟ چرا نمی‌گذارید نسل جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که امریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئه‌هایی زیر سر داشته؟»
عدم توجه به مطالبات مکرر رهبر معظم انقلاب در این مورد سبب شده است ایشان همچنان خط مطالبه‌گری در این مورد مهم را ادامه دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما