شناسهٔ خبر: 56939157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در بیانیه‌ای مطرح شد

مطالبه دانشجو معلمان همدانی برای گنجاندن وقایع ۱۳ آبان در کتب درسی

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان، پردیس شهید باهنر در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان، خواستار گنجاندن دروسی درباره تسخیر لانه جاسوسی در کتب درسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان، پردیس شهید باهنر در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان، خواستار گنجاندن دروسی درباره تسخیر لانه جاسوسی در کتب درسی شد.
در این بیانیه آمده است:

۱۳ آبان یادآور یکی از حرکات مهم تاریخ انقلاب بود که جبروت آمریکا را در هم شکست و نهایت زبونی آنان را به رخ جهانیان کشید. با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که از آن به انقلاب دوم یاد میشود، کانون فتنه‌ای که درصدد تحریف انقلاب اسلامی بود، خنثی گردید و تسخیر لانه جاسوسی پشت صحنه حکومت فشل پهلوی را برای همگان عیان ساخت. اسناد لانه جاسوسی آمریکا حجتی روشن بر خصومت و دشمنی چندین ساله استکبار جهانی آمریکا و عمله‌های آن با ملت آزادی خواه و استقلال طلب ایران اسلامی است. اینک نسل جوان امروز با مطالعه این اسناد به وضوح میتواند در پس چهره به ظاهر آراسته و ادکلن‌زده و کراوات بسته غرب، ستاد فرماندهی کودتای ۲۸ مرداد علیه حرکت انقلابی مردم را دریابد و می‌توان با رجوع به این اسناد، مصداق‌ها و نشانه‌های سلطه آمریکا بر ایران، اسناد چپاول پول و نفت کشور در حکومت پهلوی و... را به نسل امروز منتقل کرد. اسناد لانه جاسوسی، منبع دست اول و سند اثبات خصومت آمریکا با ایران است. جوانان و نوجوانان ایران اهل تحلیل روایت هستند و با مطالعه‌ی این اسناد به خوبی میتوانند چرایی اهمیت و جایگاه خطیر راهبردی، جغرافیایی و اقتصادی ایران برای آمریکا و استکبار جهانی را دریابند.

این اسناد منبع معتبری از اسرار سیاسی است که حاصل تلاش بسیار دانشجویان پیرو خط امام (ره) و طی حدود ۶ سال با مرتب کردن دقیق ۱۱ هزار سند نگارش شده است.

در آبان ۱۳۹۵ رهبر انقلاب در خصوص عدم وجود مضامین حاصل از آن ۷۰ اسناد لانه جاسوسی در مدارس و دانشگاه‌ها مطالبه جدی کردند و اکنون پس از گذشت ۶ سال از اعتراض ایشان و افشای اسناد جاسوسی و توطئه‌های آمریکا، هنوز اثر چندانی در کتب درسی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها مشاهده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد اقدامی جدی برای ورود مضامین مهم این کتاب‌ها و اسناد به کتب درسی و معرفی توطئه‌هایی که آمریکایی‌ها در سفارت انجام می‌دادند، صورت نگرفته است و تنها به درج مطالب استکبار ستیزی و نام ۱۳ آبان و روز دانش آموز بسنده شده است، اما به واقع بهره گیری از اسناد لانه جاسوسی، به عنوان یک مسئله آسیب ناپذیری که بتواند بیانگر مداخله‌های غیرقانونی آمریکا در سال‌های پیش از انقلاب در کشور ما باشد، مطرح نیست.

به جهت اهمیت این موضوع به ویژه در شرایط فعلی کشور، نیازمند بازنگری جدی در محتوای کتب و ارائه تصویری از نظم جدید جهانی برای دانش آموزان هستیم؛ بنابراین از مطالبات جدی معلمان و دانشجومعلمان، ارائه برنامه و ایده‌های جدید در راستای محتوای کتب و گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی برای تحولی بنیادین در آموزش و پرورش است.

نظر شما