شناسهٔ خبر: 56933157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دادگستری استان خبر داد:

آزادی ۸۵ درصد دستگیرشدگان اغتشاشات در کردستان

فرانک کیانپور

رییس دادگستری استان کردستان گفت: تمام توان خود را بر جداسازی افراد لیدر و اغتشاشگر واقعی از کسانی که در بستر پیش آمده دچار احساسات شده بودند به کار گرفتیم و در مجموع  ۸۵ درصد از افراد دستگیر شده آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسینی، امروز پنجشنبه(۱۲ آبان ماه) در جلسه شورای اداری استان در سنندج، با اشاره به اتفاقات رخ داده در بیش از یک ماه اخیر در کشور و استان اظهار کرد: دستگاه قضا در راستای  انجام وظایف و رسالت‌های ذاتی و قانونی تمام توان خود را به کار گرفته است.

وی نقد، گفت‌وگو و اعتراض را امری طبیعی ذکر کرد و افزود: متاسفانه این گفت و گو و اعتراض‌ها با سیاست مزدورانه دشمنان به اغتشاش کشیده شد است.

رییس کل دادگستری استان کردستان، با تاکید بر اینکه باید از مسائل تنش‌زا و اقداماتی که ایجاد تنش و نارضایتی می‌کند پرهیز کنیم، چرا که گزارش آن به ما می‌رسد، بیان کرد: مردم از ما انتظار کار و رفتار و تصمیم درست دارند باید به امورات جامعه رسیدگی کرد بدون آنکه دچار تکبر و غرور شویم.

حسینی گفت: هر وقت مشکلی به اعتراض منجر می‌شود دشمنان خیلی سریع شروع به موج‌سواری می‌کنند و امنیت کشور را مختل می‌کنند.

رییس کل دادگستری کردستان، با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات اخیر بسیار برنامه‌ریزی شده حرکت کرد، ادامه داد: دشمن از فتنه ۸۸، ۹۶ خیلی نرم مشغول برنامه ریزی برای اجرای سیاست مزدورانه در کشور ما بوده است.

حسینی اضافه کرد: دشمن دنبال هدف دیگری است و در راستای دستیابی به این هدف بسیار برنامه ریزی شده در ابعاد مختلف ورود پیدا کرده و این رسالت تک تک ماست که از نظام دفاع و اهداف دشمنان را تبیین کنیم.

رییس کل دادگستری کردستان، گفت: پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب و رییس دستگاه قضا شعب و قضات ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده اغتشاشات تشکیل و سعی کردیم در کوتاه ترین زمان به پرونده ها رسیدگی کنیم.

وی افزود: تمام توان خود را بر جداسازی افراد لیدر و اغتشاشگر واقعی از کسانی که در بستر پیش آمده دچار احساسات شده بودند به کار گرفتیم و در مجموع  ۸۵ درصد از افراد دستگیر شده آزاد شدند.

رییس کل دادگستری کردستان در ادامه به تشریح اجرای قانون حدنگار و تثبیت اراضی استان پرداخت و گفت: در حوزه منابع طبیعی ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود که مقدمات تثبیت املاکشان را فراهم کنند، ضمن اینکه برای دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند، پرونده تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اراضی ملی و اراضی منابع طبیعی ۹۹ تا ۱۰۰ درصد انجام شده است و تلاش برای تثبیت ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی و اداری ادامه دارد.

حسینی، نبود تعامل و همدلی بین دستگاهی را از مهمترین مشکلات فراروی طرح کاداست عنوان و خاطرنشان کرد: ۴ درصد اراضی کشاورزی در کردستان تثبیت شده این درحالی است که در برخی استان‌ها این رقم بالای ۱۰ درصد است.

دولت جلوی فساد و ناعدالتی را بگیرد

امام جمعه سنندج در ادامه این جلسه، با بیان اینکه دین اسلام بر عدالت اجتماعی و مقابله با فساد و ظلم است اظهار کرد: از دیدگاه قرآن هم مسوول و مسوولیت‌ها از ارزش بسیار والایی برخوردارند.

وی افزود: ملت کشور و نظام را دوست دارند، اما از ناعدالتی‌ها و وعده‌های انجام نشده نگران هستند و اگر شرایط رفاهی و معیشتی مردم بهبود یابد خودشان با تمام توان از امنیت کشور دفاع می کنند و به هیچ دشمنی اجازه تعدی نخواهند داد.

ماموستا رستمی بیان کرد: رفع مشکلات اقتصادی و تامین معیشت مردم در کشوری که به لحاظ منابع خدادادی در دنیا بی‌نظیر است، امکان‌پذیر است و باید این امر اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: مردم خواهان عدالت، پایین آمدن تورم و ایجاد اشتغال برای جوانان هستند و در ایران با این میزان ثروت، افراد تهیدست و نیازمند نباید وجود داشته باشد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: جوانان تحصیلکرده بیکار در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست لذا برای اشتغالزایی این افراد باید چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام

نظر شما