شناسهٔ خبر: 56932412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۸۵ درصد از دستگیرشدگان اغتشاشات در کردستان آزاد شدند

رییس ‌کل دادگستری کردستان گفت: ۸۵ درصد از دستگیرشدگان اغتشاشات در کردستان آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسینی در جلسه شورای اداری استان در سنندج، با گرامیداشت ۱۳ آبان روز استکبارستیزی، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون کاداست و تثبیت اراضی کشاورزی طی چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: در بیش از یک ماه اخیر با اتفاقاتی در کشور و استان مواجه بودیم که دستگاه قضا در راستا انجام وظایف و رسالت‌های ذاتی و قانونی تمام توان خود را به کار گرفت.

وی تصریح کرد: نقد و گفت‌وگو و اعتراض طبیعی است اما متاسفانه این گفتوگو و اعتراض‌ها با آن سیاست مزورانه دشمن به اغتشاش کشیده شد.

حسینی گفت: هر وقت مشکلی به اعتراض منجر می‌شود دشمنان خیلی سریع شروع به موج‌سواری می‌کنند و امنیت کشور را مختل می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات اخیر بسیار برنامه‌ریزی شده حرکت کرد، افزود: دشمن از فتنه ۸۸، ۹۶ خیلی نرم مشغول برنامه ریزی برای اجرای سیاست مزورانه در کشور ما بوده است.

حسینی اضافه کرد: دشمن دنبال هدف دیگری است و در راستای دستیابی به این هدف بسیار برنامه ریزی شده در ابعاد مختلف ورود پیدا کرده و این رسالت تک تک ماست که از نظام دفاع و اهداف دشمنان را تبیین کنیم.

رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه اغتشاشات نباید ما را از وظایف اصلی غافل کند، گفت: دشمن دنبال این است که با ایجاد اغتشاشات امورات کشور را مختل کند.

وی تصریح کرد: مردم از ما انتظار کار و رفتار و تصمیم درست دارند باید به امورات جامعه برسیم و دچار تکبر و غرور نشویم.

حسینی افزود: از مسائل تنش‌زا و اقداماتی که ایجاد تنش و نارضایتی می‌کند باید پرهیز کنیم چرا که گزارش آن به ما می‌رسد.

وی عنوان کرد: یک کارمند و یک زیرمجموعه اشتباه بکند تمام مجموعه و استان زیر سوال می‌رود.

حسینی گفت: پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب و رییس دستگاه قضا شعب و قضات ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده اغتشاشات تشکیل و سعی کردیم در کوتاه ترین زمان به پرونده ها رسیدگی کنیم.

وی افزود: تمام توان خود را بر جداسازی افراد لیدر و اغتشاشگر واقعی از کسانی که در بستر پیش آمده دچار احساسات شده بودند بکار گرفتیم و در مجموع  ۸۵ درصد از افراد دستگیر شده آزاد شدند.

وی در ادامه به اجرای طرح حدنگار گفت: تثبیت همه اراضی در کشور در قالب طرح حد انگار هدف گذاری و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: اراضی ملی و اراضی منابع طبیعی ۹۹ تا ۱۰۰ درصد انجام شده است و تلاش برای تثبیت ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی و اداری ادامه دارد.

حسینی نبود تعامل و همدلی بین دستگاهی را از مهمترین مشکلات فراروی طرح کاداست عنوان و خاطرنشان کرد: ۴ درصد اراضی کشاورزی در کردستان تثبیت شده این درحالی است که در برخی استان‌ها این رقم بالای ۱۰ درصد است.

نظر شما