شناسهٔ خبر: 56932155 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فضای امن و آرام برای کودکان در مراکز مهر خانواده

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: هر هفته حدود ۲۰۰ پرونده ملاقات فرزندان ناشی از طلاق و اختلافات خانوادگی در مرکز مهر خانواده در محیطی امن و آرام انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد اظهار داشت: در گذشته تبادل فرزند زوجین طلاق گرفته یا در شرف طلاق در کلانتری‌ها انجام می‌شد که این امر با توجه به روحیه حساس کودکان، مناسب نبود.

او افزود: بر این اساس با همکاری بهزیستی و برخی از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه خانواده، یک فضای مناسب برای ملاقات فرزند ایجاد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: در این مرکز مددکار اجتماعی، مشاور کودک و مشاوره خانواده حضور دارند و سعی می‌شود تا در یک فضای آرام ملاقات انجام شود و آسیب‌های حوزه کودکان طلاق، کنترل و کاهش یابد.

این موضوع را معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در بازدید قضات محاکم خانواده از مرکز ملاقات فرزند یزد تحت عنوان باغ آرزو‌ها، مطرح کرد.

رحیمی زاده ادامه داد: در گذشته با هدف کنترل تنش‌های احتمالی بین زوجین و خانواده آنان این ملاقات‌ها در کلانتری انجام می‌شد و در حال حاضر نیز مسئولیت برقراری نظم و جلوگیری از تنش‌های احتمالی بر عهده ضابطین است که همکاری خوبی با مرکز دارند.

او گفت: در این مرکز تلاش می‌شود تا کودکان از فضای تنش بین والدین دور شده و آسیب‌های روحی و روانی آنان به حداقل برسد.

نظر شما