شناسهٔ خبر: 56875897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

آمادگی صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در طرح‌های مناطق آزاد کریدور شمال-جنوب

عضو هیئت عامل و معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی از آمادگی این صندوق برای مشارکت در سرمایه گذاری مستقیم به صورت کنسرسیومی و اعطای تسهیلات اعتبار خریدار در طرح‌ها و پروژه های پیشنهادی در مناطق آزاد کریدور شمال به جنوب اعلام کرد و گفت: هم اکنون منتظر اعلام زمینه‌های همکاری و سرمایه گذاری مشترک از سوی طرف مقابل هستیم.

صاحب‌خبر -

حسین عیوضلو در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شانا به روسیه به برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه گفت: صندوق توسعه ملی بر اساس مجوزهای جدیدی که از هیئت امنای خود دریافت کرده است، یک سالی است که شروع به سرمایه گذاری داخلی و خارجی مستقیم کرده است.

وی ادامه داد: در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تفاهم‌های خوبی میان مناطق آزاد لوتوس روسیه و انزلی ایران انجام شد؛ هم اکنون ایده‌ تشکیل اتحادیه مناطق آزاد حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر و کریدور شمال به جنوب در این کمیسیون مطرح است که صندوق توسعه ملی آمادگی خود را برای عضویت و مشارکت در این اتحادیه و سرمایه گذاری مستقیم در طرح های موجود در این کریدور اعلام کرده است.

عضو هیئت عامل و معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی به همکاری ویژه و کنسرسیومی میان منطقه آزاد انزلی، صندوق توسعه ملی و شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) اشاره کرد و گفت: یکی از عرصه‌های خوب برای همکاری این سه نهاد ایرانی، اتحادیه مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای واقع شده در کریدور کشورهای شمال-جنوب است.

عیوضلو اظهار کرد: ما به عنوان صندوق توسعه ملی، آمادگی خود را برای مشارکت در سرمایه‌گذاری مستقیم به صورت کنسرسیومی و اعطای تسهیلات اعتبار خریدار اعلام کردیم و هم‌اکنون منتظر اعلام زمینه‌های همکاری از سوی طرف مقابل هستیم.

به گزارش شانا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از هشتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود.

جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را به‌عهده دارد. در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند.

نظر شما