شناسهٔ خبر: 56675094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دفاع نمایندگان مجلس از معرفی صولت مرتضوی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

آشنا به مشکلات، مقتدر و با برنامه

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی/ تنها در فاصله یک روز به جلسه رأی اعتماد سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی کار، برخی نمایندگان در موضع‌گیری‌های خود از سپردن مسئولیت این وزارتخانه به وی استقبال کردند. استقبالی که با عملکرد مرتضوی در جایگاه معاون اجرایی رئیس جمهور و حضور فعال و متعهدانه او در پیگیری مصوبات سفرهای استانی و حتی سابقه اجرایی او در سال‌های مسئولیتش به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور بی‌ارتباط نیست. همچنان که سلمان اسحاقی عضو ناظر مجلس در شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به همین پیشینه و اینکه وزیر پیشنهادی با نیازها آشنا و مسائل را احصا کرده است، دغدغه مبارزه با فساد مرتضوی را یکی از ویژگی‌های تأییدکننده‌اش دانست.
به گزارش ایرنا، روز گذشته نیز تعدادی از نمایندگان به تبیین دلایل خود برای دادن رأی اعتماد به وزارت مرتضوی پرداختند.
کارنامه قابل دفاع در اجرا و سیاستگذاری
اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این اعتقاد که گزینه پیشنهادی وزارت کار با توجه به سوابق مدیریتی‌اش معرفی شده و در حوزه اجرایی و سیاستگذاری سوابق درخشانی دارد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور است که در حقیقت از تجمیع سه وزارتخانه تشکیل شده است و با اقشار مختلف جامعه سر و کار دارد و شخصی که سکاندار این وزارتخانه می‌شود باید توان مدیریتی بالایی داشته باشد. 
اقتدار در تصمیم‌گیری، ویژگی وزیر پیشنهادی
عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی نیز با بیان اینکه حل مشکلات متعدد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز به تصمیم‌گیری قاطع دارد و این اقتدار در تصمیم‌گیری از ویژگی‌های وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، صولت مرتضوی را از نیروهای توانمند، باتجربه و اجرایی کشور دانست و افزود: این وزارتخانه با مشکلات متعددی در حوزه کارگران و بازنشستگان مواجه است و نیاز به تصمیم‌گیری قاطع دارد و این اقتدار در تصمیم‌گیری از ویژگی و حُسن‌های گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. 
وزیر پیشنهادی که برنامه دارد
حجت‌الاسلام موسی احمدی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در دفاع از رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر برنامه‌مند بودن او تأکید کرد و گفت: مرتضوی برای «اشتغال، کارآفرینی و توزیع عادلانه منابع و سرمایه‌گذاری» برنامه دارد. 
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی سوابق مدیریتی او را نمایانگر ثبات فکری در دفاع از آرمان‌های انقلاب دانست و سابقه جدیت و وقت گذاشتن مرتضوی برای پیشبرد برنامه‌های دولت را مؤید توانایی او برای برطرف کردن عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات این وزارتخانه دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما