شناسهٔ خبر: 56691832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -
از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد
اقبال بهارستان به مرد اجرایی دولت

آیت‌الله رئیسی روز شنبه ۲۳ مهرماه در نامه‌ای به دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سید صولت مرتضوی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد. سید صولت مرتضوی سرپرست فعلی نهاد ریاست‌جمهوری است که در کارنامه خود سمت‌های مختلفی از بخشداری تا معاون اجرایی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم را بر عهده داشته است. وی ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی وزارت کشور، شهردار مشهد، استاندار خراسان جنوبی، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار لردگان، فرماندار بیرجند، مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها را عهده‌دار بوده است.
صولت مرتضوی به رئیس جمهور نزدیک است
روز گذشته در آستانه نشست رأی اعتماد مجلس به مرتضوی، تعدادی از نمایندگان در گفت‌و‌گوهای متعددی از اقبال پارلمان به گزینه تصدی وزارت کار خبردادند. روح‌الله متفکر آزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را وزنه سنگین او برای موفقیت در این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: معتقدم وی عملکرد موفقی در این وزارتخانه از خود به جای خواهد گذاشت. نماینده مردم تبریز در گفت‌و‌گو با ایرنا درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: این وزارتخانه سختی‌ها و چالش‌های خاصی دارد و فردی می‌تواند از عهده مسائل آن برآید که به دولت نزدیک بوده و توانایی و سوابق اجرایی مهمی را داشته باشد.وی افزود: صولت مرتضوی به رئیس جمهور نزدیک است و سوابق متعدد وی که آخرین آن در جایگاه معاونت اجرایی دولت سیزدهم است، وزن علمی و میدانی ایشان را سنگین کرده است و معتقدم ایشان می‌تواند عملکرد موفقی دراین وزارتخانه از خود نشان دهد.
دارای سوابق اجرایی مثبت و تعامل خوب
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی کار دارای سوابق اجرایی مناسب و دارای یک تعامل خوب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. شهباز حسن‌پور بیگلری با اشاره به معرفی سید صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت به مجلس گفت: مرتضوی دارای سوابق اجرایی بسیار خوبی است. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما شاهد عملکرد مطلوب مرتضوی هم در سمت معاونت اجرایی رئیس جمهور و هم در وزارت کشور بوده‌ایم و او را گزینه مناسبی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌دانیم.حسن‌پور بیگلری اظهار داشت: یکی از نقاط مثبت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعامل خوب با نمایندگان مجلس است، معاون اجرایی رئیس جمهور در دوره مدیریتی خود حتی از وزرا تعامل بیشتر و بهتری با نمایندگان مجلس داشت. حسن‌پور بیگلری خاطرنشان کرد: یکی از جنبه‌های کاری مثبت آقای مرتضوی در جریان سفرهای استانی است که انصافاً بسیار پرتلاش در این حوزه حاضر و ظاهر شد. وی افزود: فضای مجلس برای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار مثبت است و به نظر من آقای مرتضوی خواهد توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.
سکانداری مردمی‌ترین وزارتخانه دولت
مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مردمی‌ترین وزارتخانه دولت برشمرد و گفت: رئیس‌جمهور مردمی‌ترین مدیر دولت را برای سکان هدایت این وزارتخانه پیشنهاد کرد. وی افزود: رویکرد اعضای کمیسیون و نمایندگان مجلس به مرتضوی مثبت است و بزرگترین تحولی که وی می‌تواند در اَبَر وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد کند، مردمی‌سازی بخش‌های تعاونی است که 25 درصد اقتصاد کشور را به خود اختصاص می‌دهند. نماینده مردم رستم و ممسنی ادامه داد: بزرگترین مسئولیت مرتضوی این است که این وزارتخانه را به سمت پیوست عدالت سوق دهد تا در مناطق محرومی که این وزارتخانه به وظایف ذاتی خود درست عمل نکرده است، نقش آفرین شود.
موافقت قریب به اتفاق اعضای فراکسیون انقلاب با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار
همچنین احمد امیرآبادی با اشاره به جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه روز سه‌شنبه فراکسیون پس از بررسی برنامه‌های مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  ۹۰ درصد اعضا با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی موافقت کردند.
رأی مثبت کمیسیون بهداشت
«مهرداد ویس کرمی» عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز دیروز از جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد. وی دراین‌باره افزود: اکثریت اعضای کمیسیون به برنامه‌ها و سوابق اجرایی و مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی رأی مثبت دادند.


در نشست دادستان با کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد
حادثه برنامه‌ریزی شده اوین با هدف کشته‌سازی بود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره حضور دادستان کل کشور در نشست مشترک اعضای کمیسیون، گفت: بنا به گزارش دادستان کل کشور، اتفاق زندان اوین با برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده رخ داد و با هدف کشته‌سازی و فراری دادن تعدادی از زندانیان طرح‌ریزی شده بود، اما هیچ کدام از این اهداف محقق نشد. به گزارش ایرنا، علی خضریان با اشاره به محتوای گزارش دادستان، گفت: با توجه به بررسی مستندات، اقدام صورت گرفته از داخل خود زندان و به شکل برنامه‌ریزی شده و از قبل طراحی شده رخ داده است. این نماینده درخصوص موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر برنامه‌ریزی برای سوء قصد علیه برخی افراد حاضر در زندان اوین، گفت: برنامه‌ریزی برای کشته‌سازی و فراری دادن تعدادی از افراد از زندان اوین صورت گرفته بود، اما هیچ کدام از این اهداف با اشراف دستگاه قضایی محقق نشده و با توجه به آمادگی اطلاعاتی و امنیتی و با اقدام به‌موقع دستگاه قضایی، افراد شاخص به مدت کوتاهی به مرخصی رفته یا تمدید مرخصی شده بودند تا با عدم حضورشان در زندان، زمینه برخی کشته‌سازی‌ها و سوء‌استفاده‌های جریانات معاند پیش نیاید. لذا اساساً افراد مورد اشاره در رسانه‌ها در زندان حضور نداشتند تا فضا برای سوء قصد به جان آنها در خلال اتفاق زندان اوین ایجاد نشود. خضریان تأکید کرد: ضمن اینکه شواهد و بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد، هیچ‌کسی در شب واقعه زندان اوین بر اثر انفجار مین آسیبی ندیده و اساساً کسی موفق به فرار از زندان نشده است تا روی مین برود و صداهای انفجار شنیده شده مربوط به اقدامات امنیتی و حفاظتی پلیس بوده است و در نتیجه گزارش‌هایی درخصوص انفجار مین یا فرار افراد از زندان به هیچ وجه صحیح نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما